KÄRLEK

7 mars 2012

Livet är inte rättvist!

Livet är verkligen inte rättvist! Om jag inte visste det förut så har jag fått veta det nu. Jag har fått veta varför jag är så otroligt trött. Det var psykiskt som jag misstänkte. En person klarar tydligen hur mycket som helst. =P Jag visste faktiskt inte att allt jobbigt man är med om i livet läggs på hög så när det sen kommer något jobbigt så rinner det till slut över och man blir fly förbannad. Det är alltså vad som hänt mig förmodligen. Jag har börjat en behandling för att ta tag i det här och utlopp för alla känslor jag borde släppt fram för länge sen för att få energi till annat än ilska på dagarna. Jag är tydligen väldigt arg...och när jag fick höra det rakt ut igår av utbildad personal kände jag bara: "Ja..och tack för att du säger det rakt ut till mig." Jag har enligt henne mycket energi över till annat för att jag har så mycket ilska som ligger lagrat i min kropp sen lång tid tillbaka så nu har det helt enkelt blivit för mycket.

Det var en enorm lättnad att få gå till en vårdcentral och träffa någon som faktiskt kunde ge mig lite svar! Äntligen!! Allt som hänt senaste tiden har helt enkelt blivit för mycket för "lilla jag". Jag fick höra vid flera tillfällen precis hur jag känner utan att jag sagt det själv. Jag fick frågan: "Men du, hur andas du egentligen? Hur långt mer?" Då insåg jag att jag inte släpper ner luft särskilt långt alls! Jag är spänd mest hela tiden. Usch massa dumt! Men underbart att få höra någon säga saker så rakt ut till mig. Att våga säga åt mig att jag är förbannad och att jag då faktiskt får känna efter och erkänna att jag är det. Jag är inte förbannad på någon person personligen, utan kanske på vissa delar av mitt liv. Och vissa erfarenheter som gör att jag beter mig på ett visst sätt eller som gör att vissa saker är viktigare för mig än för många många andra.

Livet är INTE rättvist, men trots det ska jag ta tag i detta nu. Jag vill leva ett underbart liv, så mycket som det går. ;o) Livet är inte rättvist för någon. Vissa drabbas av livslånga eller livshotande sjukdomar, jag har blivit sviken lite för många ggr tydligen. Men vem vet, jag kanske lär mig något av detta och inser hur viktigt det är att ta vara på möjligheterna i livet och framför allt LEVA I NUET!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar