KÄRLEK

5 februari 2010

God natt och sov så gott!

Ikväll är jag så oerhört trött! Fredagar tar musten ur mig nu för tiden. Helt slut blir jag. Men dom dagarna går ju fort i alla fall. Det är något som är positivt. Roligare att jobba när det händer mycket. Men hjälp vad folk köper nyheter på vår butik. Det är väldigt kul, men det är svårt att hålla den hyllan snygg och påfylld hela tiden under helgerna. Hoppas det är någon som bevakar den hyllan lite imorgon när jag inte är där. =P Den är min lilla baby på jobbet. Och jag slutar nog aldrig att förvånas hur mycket olika typer av människor det finns. Många är otroligt roliga och trevliga och andra mer irriterade. Men jag måste säga att det är all denna blandning som gör det intressant att jobba. Den där irriterade kunden som man inte vet hur man ska göra nöjd och dom som redan är nöjda och glada som uppmuntrar. Bra blandning. Det är när inget händer som det blir långtråkigt att jobba. Men det är inte så konstigt att man är slut såhär på kvällskvisten.

Imorgon bär det av till mamsen för att umgås och ha trevligt. Jag köpt en liten present som tack för att dom är så snälla hela tiden och ställer upp med allt och jag får låna bil när jag vill och så. Hon finns alltid där för mig när jag behöver henne! Så hon ska få en Chateau Clinet årgång 2003 från Pomerol i Bordeaux i Frankrike. Det säger nog inte så mycket för de som läser den här bloggen, men det är ett väldigt dyrt fint rödvin. Hoppas dom uppskattar det, men det tror jag för det lyckades t.o.m. jag göra när vi hade den på en provning i höstas. Fiiiin! Jag börjar kanske bli lite smått vinnördig ändå. Kul när man kan lite om det. Malin och Glenn kommer också till Örbyhus och förgyller helgen för oss. Ska bli otroligt trevligt att träffa dom igen, det var ju ett tag sen kan man ju gått säga. Synd att vi inte hann göra ultraljudet innan bara så de kunde få en glimt av underverket. Men det finns ju Facebook...och den här bloggen. =)

Vi hörs...och du...sov så gott nu du med!! Kommer slockna så fort jag lägger huvudet på kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar