KÄRLEK

24 februari 2011

Han krälar!

Idag är jag stolt mamma. Jag har trott att Gabriel inte kommer krypa utan gå direkt. Det är inte för att han är så "gammal" att han borde krypa, utan för att han kan gå i sin gå-stol och han kan stå och gå med oss så bra att jag trott att han aldrig skulle ha tålamod att vara tillräckligt mycket på golvet för att lära sig krypa. Han hatar dessutom att ligga på mage och har alltid gjort det. MEN idag har han krälat framåt på golvet. Och jag ser tendenser till ett krypande. Han har tidigare någon gång lyckats dra sig framåt med händerna, men nu flyttade han benen oxå och typ krälade framåt. Och jag såg riktigt glöden i hans ögon....jag skulle verkligen nå leksaken som låg en bit bort. Sååå kul att se!
Det är inte det att jag inte är stolt andra dagar, det är jag alltid. Men idag är jag det lite extra mycket. =) Han kämpar på och är såå duktig. Han har plötsligt blivit så stor och lär sig så mycket hela tiden. Det händer saker från en dag till en annan. Och han slänger och klänger överallt. Ska ha allt och ta på allt och äta på allt och bara vara överallt på en gång. Intensivt men väldigt roligt oxå!
Men jag inser ju att dom sega dagarna snart är förbi. Faktum är att dom redan börjat försvinna. Sitter han i gå-stolen nu så måste nån kolla honom hela tiden för att annars går han till ungen och öppnar luckan, eller till TV:n och river loss. =/ Så jag har redan fått smakprov. Och känslorna kring det är väl ganska blandade kan jag väl säga. =P
Som helhet har däremot föräldraledigheten tagit en helvändning och gått från att ha varit seg och rätt långsam och ensam till att vara riktigt kul!! Det är kul att vara med Gabriel nu när han lär sig så mycket och jag märker att han tydligt börjar att utveckla en personlighet. Det är väldigt mysigt att gå hemma och vara mamma till världens finaste son nu. Förut längtade jag alltid nånstans tillbaka till jobbet. Nu gör jag verkligen inte det. Tvärt om. Jag vill INTE tillbaka till jobbet. =/ Vilket ju känns supertråkigt för jag vill vilja jobba. Men just nu njuter jag bara av att jag verkligen älskar att vara hemma med skrutten. =) Nu ska han lägga sig alldeles snart, men tyvärr är det Eriks tur så jag får passa på att läsa eller något annat så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar