KÄRLEK

18 mars 2011

Nya dag, nya tag!

Idag har jag fått saker gjort äntligen! Det har gått långsamt, men nu såhär 17 minuter innan Let's Dance drar igång har vi ett rent och undanplockat hem. =) Nu kan jag slappna av och ha en trevlig helg. Vi åt tidig middag idag. Redan 17.30. Då brukar inte ens Erik ha kommit hem, men han lyxade till det och kom lite tidigare idag. Eller rättare sagt, tror att han inte jobbade in förlorad tid. Vilken skillnad det gör att äta en halvtimme tidigare. Plötsligt hann vi äta INNAN Gabriel blivit allt för trött och grinig och vi hann leka och mysa med honom en bra stund innan det var dags för bad och läggning.

Det har varit en bra dag. Har småstädat typ hela dagen, och inte haft någon enda "rast" eller vad man ska kalla det. Jag ser det som mina raster när Gabriel sover och vid dom tillfällena har jag städat idag så idag har jag inte haft så mycket till rast. Men ändå har dagen varit en bättre dag än någon dag de närmaste 11 dagarna. Gabriels eftermiddagslur bestämde han helt över själv och bara slocknade i mitt knä....såhär:
Så han var rejält trött. Vi vill försöka lära honom att somna utan napp, för vi tror att det är därför vi måste springa upp till honom en massa gånger på natten. Han somnar om på stört när han får nappen i munnen, men han fixar inte att stoppa in den själv. Så vi tänkte försöka vänja av honom vid att somna med napp. Nu funderar jag på varför vi ens började med napp? =P Någon som har tips på hur man kan sluta med det på nåt bra sätt? Han äter inte på natten längre och det skulle vara så skönt att slippa springa upp så många ggr på natten nu.

Men men, han har ju mardrömmar nu också så det händer att han vaknar och bara gallskriker också och det är mindre trevligt!! Det är nästan läskigt. Det är typ omöjligt att lugna honom, så det är bara att vänta ut det och sen försöka lägga honom igen. Det tar på krafterna att ta tag i mitt natten kan jag ju säga. =/Roligast idag har varit att riva ner min tidningar och riva sönder och äta upp, samt att slå på DVD-spelaren när jag sitter och tittar på tv. =P

Nej, nu ska jag njuta av att det är helg och jag får vara tillsammans med hela min familj hela helgen! Och att vi faktiskt inte ska iväg på en massa och långt bort, utan att vi kan ta det rätt lugnt och hitta på sånt vi vill och har tid med. Spelkväll på söndag till exempel!! Med tacos. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar