KÄRLEK

24 februari 2012

Det hårda livet

Aldrig förut har jag fått känna på hur hårt och verkligt jobbigt livet är. Aldrig förut har jag utsatts för så tuffa prövningar! Jag har aldrig haft det såhär jobbigt någonsin tidigare faktiskt. Och nu är det inte bara så att det är det här med barnlängtan som jag ständigt tjatar över utan det finns tyvärr annat jobbigt också. Den här veckan har kanske varit den jobbigaste för mig. Tack och lov har jag är underbar son som gör att livet är lika mycket underbart fantastiskt som svinjobbigt! =) Jag har fått vara med om en kris som verkligen fått mig att tänka efter och speciellt känna efter. Fått vara med om låter som något positivt och det var det verkligen inte!! Men det fick mig att tänka om! Jag blev tvingad till att fråga mig själv vad som är det allra viktigaste i hela världen? Gabriel såklart!!! Dessutom fick det mig att pulsen på min kärlek till min man och hjälp vad mycket jag älskar honom!!!! Jag är verkligen beredd att gå genom eld för att få dela livet med just honom!! För tro mig...det är genom eld jag går stundvis just nu. Och vet ni vad? Det är värt det! ;o)

Jag vet att jag kanske skriver A men inte B nu, men jag kan inte berätta mer. Jag vill mest berätta dels hur mycket jag faktiskt älskar Erik och att jag verkligen är beredd att satsa!! Men också vill jag berätta att är det någon gång jag behöver en omtänksam vän så är det nu. Och då menar jag inte att ha vänner bara för att få sitta och klaga...utan att få en trevlig pratstund kanske. Eller göra något kul!!

Nu följer en rad roliga helger framöver och det behövs! I helgen blir det en middag och kalaskväll för de allra närmaste vännerna. Jag brukar ha stora fester men har inte orkat ta tag i det i år faktiskt så nu blev det dom jag faktiskt umgås mycket med! Rätt skönt faktiskt och ha det litet, vi kommer högst att bli 7 personer. Mysigt. =) Helgen efter det åker vi till Hörken med Fredrik och Erika och ska åka lite slalom! =D Underbart! Och helgen efter det....ja då är det final i Melodifestivalen så då lär jag ju också bjuda hit lite folk....vem vill komma? ;o) Och helgen efter det ska jag och Erik få åka iväg ensamma på en övernattning på Hasseludden och mamma tar Skrutten! Wow!!

Den här veckan har jag och Erik bara varit hemma på kvällarna och haft det mysigt!! Alla utom i måndags. För mig har det varit helt underbart att få bara ta det lugnt och skönt ihop med den man älskar! Tittat på film, ätit semlor, spelat Mario Kart, pussats osv. Detta behöver vi!! I alla fall om jag får bestämma. =P Jag känner mig nästan lite nykär.... ;o) Så livet är inte helt dumt mot mig....men man kan säga att det är ungefär som att slängas mellan solsken och orkan, just nu finns inget mitt emellan och jag försöker att få solskenet att råda så mycket det bara går! =)

Jag vet att det finns de som ogillar att jag skriver så personligt, men nu kommer jag att göra det. Det är sån jag är...och om man kan skriva om underbara saker....varför kan man då inte få erkänna att allt inte alltid är så underbart? Så tycker jag.

Tack för nu...och vill ni bidra till mitt solsken så får ni gärna. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar