KÄRLEK

13 juni 2010

En månad kvar då...

I fredags jobbade jag min sista arbetsdag för att nu gå in och förbereda mig inför förlossningen och att jobba som mamma på heltid fram till någon gång i april 2011. Det ska bli så skönt att slippa gå till jobbet och slippa den fysiska trötthet det har inneburit senaste veckorna. Sen är det ju skönt att slippa få så ont i ryggen som jag fått på jobbet. Men att gå hem betyder också att jag kommer vänta och längta mer efter den stora dagen, som vi ju inte riktigt vet när den kommer mer än på ett ungefär. Jag längtar som en tok redan, hur ska det då inte kännas när vi kliver in i juli och det närmar sig ännu mer. Då kommer dagarna gå så seeeegt. Men jag ska försöka hålla mig sysselsatt. Jag har planer.
Har tänkt att jag nu när jag lagar mat ska laga sånt som funkar bra att frysa in och så ska jag göra dubbelt av allt så att vi kan frysa in portioner som går lätt att ta fram och bara värma på. Det tror jag underlättar otroligt sen när Skrutten kommit och det inte är särskilt troligt att vi har ork att stå och laga mat varje kväll. Det kan nog underlätta väldigt mycket har jag en känsla av. Sedan ska jag laga tyget på babyliften vi har fått, virka på filten till lillen och måla klart spjälsängen hos mor, som längtar massor efter att bli mormor. Det är en liten plan för den närmaste tiden i alla fall. Sen har vi ju något inbokat varje helg fram till helgen precis innan beräknad förlossning, så jag hoppas att jag ska få tiden att gå. Ska även försöka ta mig ut på promenader så jag håller mig igång.
Nu i helgen har Skrutten levt om i magen som jag aldrig känt förut. Otroligt aktiv. Vilket är både fantastiskt kul, men också jobbigt eftersom det gör lite ont när sparkarna kommer mot revbenen. =P Men det är otroligt skönt att känna att han/hon lever där inne. Längtar som en tok till vi får hålla om den lilla och krama och bara ösa över vår kärlek till den. =) Idag är det ju precis en månad kvar till beräknad förlossning, så 30 dagar ungefär. Sen får vi kramas...häääärligt!

1 kommentar:

  1. Det är så spännande så, och du är jätteduktig. Kämpa på!

    En annan grej, kan du använda lite med radbrytningar? Jag tappar bort mig i texten då och då när det är så långa stycken...

    SvaraRadera