KÄRLEK

28 augusti 2011

Sista föräldraledigheten



Idag har jag haft min sista dag som föräldraledig. Imorgon börjar jag plugga på heltid. Jag har absolut inte fattat det. Hade jag gjort det hade jag suttit hemma och gråtit hela helgen. =( Det har verkligen varit helt underbart att få vara hemma med Gabriel i nästan 14 månader. Både bästa och jobbigaste perioden i mitt liv samtidigt! Han är mitt allt (såklart!)!! Men jag är ju så lyckligt lottad att jag har en man (pappa till mitt barn) som också vill vara hemma med Gabriel, och SJÄLVKLART ska han vara det!! Jag skulle aldrig drömma om att strida om att han skulle lämna över även hösten till mig! Det är tyvärr få barn förunnat att få vara hemma med sina pappor, så om Gabriel kan det så ska han såklart få vara det. (Och nu menar jag inte att klanka ner på ensamstående mammor som tar ut största delen själva!)
I alla fall! Att ha varit hemma har varit underbart!!! Kommer sakna det enormt och jag är så avis på Erik som ska vara hemma nu. Tänk att få vara hemma och se Gabriel utvecklas och lära sig så mycket!! Få tusen kramar o pussar om dagen av personen man älskar mest!! Det är absolut inte helt fel. ;o)Men trots att det har varit underbart så ska det bli rätt kul att få komma igång med en "sysselsättning" igen. (Bara så ni vet så håller man sig verkligen sysselsatt som föräldraledig!! Det är inte så att jag inte haft något att göra. =P) Men att få komma iväg och träffa andra, lära känna kurskamrater o så vidare. Jag behöver sånt! Jag behöver få utvecklas på andra plan, inte bara mamma-planet. Så det ska bli kul att komma iväg också. Trots att jag självklart är lite vemodig och delad just nu. Jag tror det blir bra. För alla!!
Det som känns mest vemodigt är att jag vet att jag inte kommer vara föräldraledig nåt mer för Gabriel. Nu är den biten över. Nu är det enda jag kan hoppas på att det inte var sista gången jag fick en sån här chans.
Tusen tack för den här underbara "hemma-tiden" min älskade Skrutt-unge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar