KÄRLEK

25 september 2011

Romeo & Julia!

Idag har jag äntligen varit iväg och kollat på musikalen Romeo & Julia som går på Göta Lejon. Jag var där tillsammans med min kompis Martin. (Kul att kunna kalla Eriks bästa kompis för min kompis!) Det var fantatiskt! Inte några sådär speciellt fantastiska skådisar kanske, men hela musikalen i sin helhet gillade jag verkligen!!! Jag blir så grymt tagen och vill vara med själv! Blev pinsamt nog imponerad av Måns/Romeo, medan jag tyckte Lisette/Julia var något sämre. Men det som gjorde mig så imponerad och att jag tyckte det var så fantastiskt var helheten, speciellt scenografin och dansen! Kulisserna var helt otroliga och dansen var koreograferad av två medlemmar från gruppen Bounce så att dansen var grym var ju inte konstigt alls. Men den överträffade mina förväntningar trots att jag redan innan fått höra att den skulle vara grym. Det var så många häftiga effekter i scenografin. Det måste upplevas!

Tyvärr har jag ett problem när jag ser musikaler....att jag längtar tillbaka! Jag vill också så vara med! Det bara spritter i mig efter att få stå på scenen och minst lika härligt att få ingå i en ensamble! Åhhhhh! Den drömmen kommer väl antagligen alltid leva inom mig och komma fram när jag ser på musikaler. Jag har gjort mitt val och det var inte att kämpa mig till en plats i rampljuset. Jag är dessutom nöjd med mitt val för jag hade aldrig klarat livet som frilandsande musikalartist. Bugar mig inför er som klarar det! Däremot borde jag försöka hålla igång min estetiska sida och sjunga och dansa mer. Någon som är på? ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar