KÄRLEK

23 augusti 2011

Stress skadar mig!

Jag har mått piss sedan i slutet på maj. Varit obehagligt trött och slö i hela kroppen. En annan typ av trötthet än när man sovit för lite. Mer som att alla muskler i kroppen är helt slut. Jag fixar inte att gå ut o springa för jag blir illamående, yr i huvudet och helt slut i hela kroppen efter bara 3 km. =/ Jag har sprungit i snitt 1-2 ggr veckan nu i sommar, med några undantag när vi varit borta. Men min kondis blir inte ett dugg bättre. Vissa dagar funkar det inte att springa alls. Men det är tröttheten och illamående som är jobbigast. Nu tänker du att jag har blivit gravid. Och jaa, det trodde jag också först. Men ICKE!! Om jag blev gravid i april-maj borde jag ha fått nån liten mage, slutat få mens och framför allt svarat positivt på några av graviditetstesterna. Så nej, gravid är jag inte! Jag har börjat käka extra järn för kanske 2 veckor sen och får se om det gör någon skillnad snart. Jag har bokat en läkartid för att kolla vad dom tror att det är.

Själv har jag bara en gissning kvar....stress! Det onda monstret!! =/ Visst stressar det mig att inte helt ha bestämt vad jag ska utbilda mig till. Och flytten stressar mig säkert. Eller rättare sagt...all typ av ovisshet stressar mig ENORMT!! Det är en del stora o för mig viktiga bitar i mitt liv som är väldigt osäkra och sånt stressar mig enormt! Och i alla fall en av dom grejerna kan jag inte ens påverka själv. Men jag tror att jag måste ha hjälp av nåt proffs med hur jag ska tänka för att inte stressa upp mig så lätt över ovisshet. Vi får tillgång till vårt nya hem om ungefär en vecka och vi har ännu inte bestämt när vi ska flytta och verkligen bara påbörjat packningen. 6 banankartonger står packade i ett hörn.

Jag vill bara må bra!!! Njuta av det underbara liv jag har!! Sluta haka upp mig på ovisshet! Men det går inte. Eller jag klarar det inte själv i alla fall. Jag ska nog ta och låna en cd med mindfullness-övningar av en vän och kolla om det gör nåt under. Hoppas på det! =) För såhär är hemskt att ha det! Jag kan ju hoppas det blir bättre av att jag får en sysselsättning och får komma igång i tid på dagen och inte gå och såsa som jag gjort nu i 14 månader. Regelbundenhet och gym-kort ska jag skaffa i höst. =)

Någon som har tips på varför jag mår som jag mår? Eller tips på vad jag kan prova för att få bort det?

Nu ska jag städa undan dagens lek och packa ett par till kartonger. Erik är på After Work. Sedan blir det kanske chips eller att beställa foton till Gabriels MEGAFOTOALBUM som jag har bestämt mig för att köpa i helgen. Är såååå pysselsugen!

3 kommentarer:

  1. Jag ska leta upp cd:n och ge till dej imorgon om vi ses då, eller någon annan dag i veckan! Men bra att du beställt läkartid, de kanske kan erbjuda någon annan hjälp eller så också. Annars har jag ett jättekul tips som du antagligen kommer sucka åt, haha. Men det kan vi prata om mer när vi ses! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha tips!!! =) Även om jag suckar åt dom. =P

    Äntligen lyckas någon kommentera i min blogg. Jag har mixtrat massor med inställningarna och plötsligt verkar det funka. Yeay! =)

    SvaraRadera
  3. Vet inte om det är ett så bra tips egentligen, men förträngning brukar fungera rätt bra för mig, tänka på något annat helt enkelt!

    PS. Kondisen kommer bli bättre, men det tar ganska lång tid. Prova något längre sträcka i bland och variera tempo så går det snabbare :) Det gör inget om man går en bit. DS.

    SvaraRadera