KÄRLEK

30 augusti 2011

Hård höst

Nu har mina studier dragit igång o det är riktigt intressant o jag är nöjd med att läsa genusvetenskap. Det enda tråkiga med kursen är att dom gjort den lite väl anpassad för sådana som jag själv. Man ska få lära sig skriva akademiskt utan betygspress. Vi ska lämna in en text i veckan under den 8 veckor långa kursen men det är bara den slutgiltiga hemtentan som som betygsätts. Detta för att studenterna ska våga o lära sig skriva akademiskt o ha nära dialog med lärare om sina texter o våga prova nya sätt att skriva på. Och för att dom inte känner att dom kan kräva av oss som går en grundkurs att vi kan skriva akademiskt korrekt. Verkligen superbra tycker jag!! Men för mig sätter blir det lite tokigt. Jag pluggade för 5 år sedan o klarade inte tillräckligt för att få CSN direkt nu. Jag saknar 3 ynka poäng. Min plan var att få varje liten examination inraporterad direkt o få CSN efter några veckor. Nu kan jag inte få det förrän en vecka efter att min hemtenta är rättad o inrapporterad. Alltså tidigast i början av november. Så hösten blir riktigt svår ekonomiskt!! Tur att jag är gift med en kille som pluggat en civil ingenjörs-utbildning helt utan lån, så han vet vad det är att snåla. Hoppas vi fixar det!


- Bloggat med min iPhone.

2 kommentarer:

  1. Men du får väl skriva ett snyftbrev och överklaga!

    SvaraRadera
  2. Det hjälper inte att överklaga. Jag har inga giltiga skäl till att jag inte tagit mina poäng. Klarade inte studierna helt enkelt. Har ringt och pratat med dom på CSN och frågat om det går att rapportera min 3 poäng tidigare på nåt sätt men det går inte. =(

    SvaraRadera