KÄRLEK

25 oktober 2011

Åh vad jag är less!

Jag är enormt less på att må dåligt nu! Har bokat ny läkartid till på måndag och hoppas nu att min förra läkare inte kollade sköldkörteln och att det är nåt där som kan vara fel. Det är konstigt att gå o hoppas på ett fel, men det gör jag faktiskt nu. Vill veta vad det är som gör att jag mår såhär dåligt och få hjälp med det fortast möjligt! Att vara kroniskt trött och mer eller mindre kroniskt illamående är pain in the as! Det kan tyckas att jag bara klagar, men det gör jag inte...eller jo mycket, men inte bara. Jag googlar enormt mycket på vad som kan vara fel. Allt från järnbrist till bröstcancer. Sitter och läser och läser och hoppas på att få bättre bemötande nu när jag bytt vårdcentral. Jag behöver någon som kan ta min trötthet på allvar! Som förstår att jag inte fungerar som det är nu. Hade jag haft ett "vanligt" arbete och inte pluggat hade jag behövt en sjukskrivning. För jag har stundvis ingen ork alls och då måste jag bara vila. Ta allt i min egen takt. Det känns hemskt att känna så och vara 25 år och mamma till en liten skrutt som behöver min energi. Jag VILL att han ska kunna ta min energi! Synd bara att det inte finns så mycket. Det lilla jag har ger jag mest av till Gabriel. Erik o jag hittar knappt på nåt alls. Mina kvällar går åt till att diska och sen kanske sitta med mitt plugg en stund för att sen stupa i säng gärna innan kl. 22. Suck!

Hoppas på en lösning snart! För såhär kan jag inte ha det! Tanken har t.o.m. slagit mig att jag önskar att dom upptäcker bröstcancer bara för att jag ska få veta vad som är fel. Men självklart vill jag inte att det ska vara det!! Det vore däremot inte fel om det upptäcks att jag är gravid i 6 månaden utan att jag blivit den minsta tjockare eller förlorat min mens (och negativa grav-test!). Det vore nåt det! Haha!

Det blev ju inte bättre av att jag idag satt och läste om hur läkarvetenskapen är utformad efter män och att kvinnors "problem" och sjukdomar inte är lika utforskade och att därför får kvinnor sämre vård än män. Gaaaah! Jag är ju inte förvånad, men kan ju inte låta bli att störa mig på det när det som är fel med mig med väldigt stor sannolikhet är vanliga bland kvinnor.

Jaja, nu verkar Gabriel ha somnat och jag ska ta tag i disken. Hoppas på att må bättre imorgon! För jag har massor att göra med plugget! Nu är det slappa plugget över. =P

Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Nu är jag bara en random typ som är uttråkad och bläddrar bloggar på måfå, men det slog mig att du inte verkar vara i så bra form om du tycker 3 trappor är jobbigt? Jag menar inte att vara elak eller så, det är nog ganska vanligt att inte gilla trappor. Men vissa människor klarar av inaktivitet sämre än andra. Jag vet personer som sitter på arslet hela dagarna både på jobbet och hemma och som fortfarande fungerar bra. Å andra sidan känner jag också folk som går ned i depression om kroppen inte får sitt.

    Du skriver också att du och din man sällan hittar på något. Jag tycker ni borde se om det finns någon tyngdlyftarklubb i närheten och börja där tillsammans. Olympisk tyngdlyftning är perfekt för tjejer som vill ge kroppen pisk utan att lägga på sig muskler. Det är väldigt, väldigt kul.

    http://www.youtube.com/watch?v=1RTHV_dxQf4
    http://www.youtube.com/watch?v=YzL57oCxXAk

    SvaraRadera