KÄRLEK

19 oktober 2011

Helvetesperiod och en underbar unge!

Nu håller jag på och sliter mitt hår för att bli klar med min hemtenta till plugget. Inte lätt! Och kräver väldigt mycket jobb och energi. Nu har jag suttit i 3 hela dagar och knappt gjort något annat alls. I måndags kändes allt hopplöst och jag var så otroligt trött så jag somnade redan 20:30. Det känns som väldigt många år sen det hände sist. Skönt var det i alla fall. Igår ägnade jag verkligen hela dagen åt tentan förutom lite mys och lek med Gabriel mellan kl. 18-19 och när jag diskade i 30 minuter.
Tokmysigt var det i alla fall att få mysa med den mysigaste av dom alla när jag hade slitit så hårt! Och det är verkligen det mest underbara som finns att komma hem efter en slitsam dag och mötas i hallen av en liten skrutt som springer mot mig och ger mig världens underbaraste kram! Det är värt allt slit och dom stunderna är värt ALLT det jobbiga med att vara småbarnsförälder!
Kolla bara in den här underbara trollungen! Det här är från en kväll förra veckan när Erik skulle iväg på nåt och jag och Gabriel busade vid matbordet. Gabriel är väldigt min älskade busunge!!! Finns ingen som kan få mig så glad som han!
Idag har jag varit ännu mer diciplinerad och suttit på samma fläck hela dagen och bara rört mig för att gå på toa ett par gånger och sen ringt Erik än gång för att ta ett litet break. Kom dit kl. 8 och klockan 16 var hjärnan helt slut och jag kände att jag inte kom någon vart. Så nu har jag faktiskt tagit ledig hela kvällen och tänker bita i den suraste biten av äpplet imorgon... =/
Ikväll har vi haft fin-besök av Olga och hennes mamma Maria. Och dom små gullungarna hade väldigt lika kläder på sig. Haha. Exakt likadana byxor och väldigt snarlik tröja. Kul! =) Gabriel och Olga sprang runt och lekte och hade kul "tillsammans". Vet inte om dom leker ihop men dom roas av varandra på något sätt i alla fall för åtminstone Gabriel är mycket mer uppmärksamhetskrävande när han är själv hemma. Olga körde runt Gabriel i gå-vagnen och dom rev ner alla böcker och så rev dom även ut alla kastruller i köket. =) KUL!! Att dom kan ha kul tillsammans alltså! Nästa steg får bli att lära dom städa upp efter sig...eller? ;o)
I lördags var jag och Erik på hans examensfest, bara 1,5 år efter att han blev klar. =P I alla fall, då skulle jag klä upp mig. Och det är inget jag gör särskilt ofta så jag bävade en del inför det och fick åka till Maria och låna klänningar och hej och hå. Sen på lördagen när jag väl fixade mig var det väldigt kul. Kändes kul att få göra mig fin för min egen skull! Fin så som jag ville se ut! Och helt sjukt nog tyckte jag att jag lyckades. Jag är så van att alla bara kommenterar Gabriel och jag själv tänker också bara på Gabriel, men nu var det kul att för en gångs skull göra mig fin för min egen skull. =) Svårt att förklara, men det kändes skönt inte bry sig om vad alla skulle tycka och bara göra det som jag gissade skulle bli mest uppskattat utan det jag själv tyckte var finast och som jag var bekväm med. =) Kul!
Nej nu känns det som att det är dags att röra sig mot sängen igen. Morgondagen känns väldigt jobbig, men samtidigt är jag nog snart klar med hemtentan och det skulle ju vara underbart att få lämna den. Kanske få lämna in den redan imorgon? Det vore ju väldigt fantastiskt! Men jag ska inte hoppas på för mycket. Känner bara just nu att Gabriel är så otroligt underbar att vara hemma och mysa med så jag vill bara bli klar så fort som möjligt och sen få komma hem och mysa järnet! =)
Vem vill inte mysa med den här mysungen liksom? ;o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar