KÄRLEK

25 oktober 2011

Till Beatrice!

"I've heard it said
That people come into our lives for a reason
Bringing something we must learn

And we are led

To those who help us most to grow
If we let them

And we help them in return
Well, I don't know if I believe that's true

But I know I'm who I am today

Because I knew you..."

Åh det här är den bästa textraden jag vet!! Älskar den! Brukar sjunga den här fina sången ("For good" ur musikalen Wicked) och tänka på de som står mig närmast. Speciellt på Beatrice och så gråter jag för att jag blir så rörd. Speciellt eftersom andra versen går såhär...

"It well may be
That we will never meet again

In this lifetime

So let me say before we part
So much of me

Is made from what I learned from you

You'll be with me

Like a handprint on my heart

And now whatever way our stories end

I know you have re-written mine
By being my friend..."

Åh vad sant! Det kanske är löjligt romantiskt eller nåt. Men jag tycker det ä grymt fint! Vi formas av dom vi möter och lär känna! Och de som kommer oss närmast lämnar avtryck i våra hjärtan och kommer sedan att finnas med oss hela livet.

Vill ägna det här inlägget till Beatrice som jag saknar så massor!! Och hon är den jag tänker mest på när jag lyssnar på den här låten. Jag älskar dig min vän!!! Kramar


2 kommentarer: