KÄRLEK

7 juli 2009

Den med Beatrice födelsedag.

Ikväll är det kalas för Beatrice, så då bär det självklart iväg mot Sthlm och Nynäshamn. Hon fyller hela 22 år och hennes vuxenkliv blir allt stadigare. Dagen för mig har hittills inneburit att packa för vår långa västkustenresa. Jag, Bea, Erik och Martin ska bila oss ned för Västkusten, med start på torsdag. Men eftersom Beatrice har kafferep ikväll och Martin har inflyttningsfest imorgon så åker vi till Sthlm redan nu. Jag har upptäckt hur otroligt svårt det att veta om man har allt man behöver. Men men, i värsta fall får man väl köpa...eller klara sig ändå. Hoppas på mestadels fint väder för det är mest sånna kläder jag har med mig. Igår satt jag och brände ner en massa skivor som vi kan tänkas vilja lyssna på i bilen, det blev även en underbar ljudbok....Tordyveln flyger i skymningen. Det tog sin lilla tid, men jag tycker sånt är väldigt roligt. Musik är ju livet och ännu roligare att försöka fixa musik som alla, eller många, är nöjd med. Men alla tar förstås med sig eget vad man vill ha själv oxå. =) 

Men det ska väl ändå handla om Beatrice en sån här dag, det är ju trots allt bara den 7 juli en gång om året och har man titeln Bästa vän så borde man få en del plats på min blogg. Såhär är det, Beatrice är en underbar människa på många sätt och vis. För att nämna några så är hon vacker (både att titta på och i själen), lekfull men också lugn, en person man verkligen kan lita på. Hon är en av få människor som jag bara kan vara med utan att egentligen göra något aktivt tillsammans. Att kunna vara tysta tillsammans
 är blev det svåraste som finns tycker jag, det känns oftast obekvämt, men inte mellan oss. Tänk så mycket k
ul vi har haft! Hon har haft mig som fotoobjekt en gång i tiden och fotat så otroligt fina bilder som jag är så tacksam för. Det känns som en heder att få vara model för hennes bilder, för de blir så konstnärligt fina. Vi är inte så otroligt lika varandra egentligen, inte vad gäller intressen och vad vi tycker om för musik, film etc. Men vi förstår varandra väldigt bra ändå. Vi är båda uppväxta i en kristen familj och släkt och tillhör samma samfund och det gör ganska mycket för att man ska förstå vissa bitar som icketroende kanske har svårare för att sätta sig in i. 

Helt enkelt, JAG ÄLSKAR DIG MIN VÄN!!!! Vi ses om några timmar...

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att läsa om både dig och Beatrice!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Foxy! Love ya! puss

    SvaraRadera