KÄRLEK

31 januari 2012

Gårdagen var underbar!

Trots att jag hade världens mest deprimerande blogg-inlägg igår så var den dagen helt fantastisk. Jag och Gabriel hade så underbart kul hela dagen!! Vi började med att gå till öppna förskolan och där hade Gabriel så otroligt kul i drygt tre timmar. Medan Gabriel sov skrev jag lite blogg och läste och sedan på eftermiddagen ringde en kär "gammal" vän och vi pratade i drygt en timme i telefonen medan Gabriel lekte. Tänk att jag kunnat stå så nära Calle under 2 år i högstadiet och sen inte ha särskilt mycket kontakt alls med honom nu. Trevligt att prata en rejäl stund i telefonen iaf. =) Alltid något!
Efter det fick jag massa energi och jag satte Gabriel i barnstolen med en liten bunke med mjöl och så gjorde jag pannkakssmet bredvid. Då kände han att han fick hjälpa till han också och det gick utan problem att laga maten. Och Gabriel åt som en häst sen. Jag vet att pannkakor kanske inte är det bäst målet, men i vår lilla värld gäller det att få i Gabriel det han faktiskt äter. Bättre pannkakor än ingen mat alls! Och han äter utan sylt så det är inte en massa socker. Idag till lunch slukade han en hel pannkaka, en halv paprika och en halv banan. =) Efter middagen igår diskade jag och Gabriel och även det gick rätt bra. Sen var det dags att byta lakan i allas sängar så det gjorde vi. Och Gabriel fick bada sen och jag satte igång en tvättmaskin.

För att vara ensam förälder hemma hade jag en grym kväll! Och sen när Gabriel hade somnat vid 19:30 tog jag en dusch och sen satt jag och pysslade med fotoalbumet till Gabriel och kollade på Desperate Housewives. Underbart!! =) Och sen fick jag en god nyhet när Erik kom hem....han är hemma både tisdag kväll och torsdag kväll den här veckan!! Wiiiii!! Då får vi träffa honom lite i alla fall. =)

Idag har jag och Gabriel varit duktiga och handlat mat för hela resten av veckan för att slippa handla en massa varje dag. 442:- får vi luncher och middagar i 5-6 dagar. Grymt!! Och nu har vi som sagt kämpat i oss massa lunch och läst Gabriels nya böcker om Ingrid. Gabriel riktigt lyste upp när jag öppnade paketet från Adlibris som vi hämtade när vi var och handlade. Han älskar böckerna om Ingrid och jag tycker också att dom är väldigt mysiga. Vi har lånat dom om och om igen på bibblan ett tag men nu kändes det värt att köpa några. =)

Nu ska jag lägga min trollunge och sen ska jag med spänning vänta på att få höra från en av mina vänner som ska få en bebis idag och är på förlossningen. =) Jag är sjukt avis, men absolut mest lycklig för deras skull!! Förhoppningsvis får jag "provsmaka" lite på den lilla. Underbart!! Sjukt spännande att sitta hemma och vänta....men det kanske dyker upp ett sms om ett tag. WOW!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar