KÄRLEK

28 januari 2012

UTN FYLL 10 ÅR NÅGON GÅNG!

Om en vecka har UTN sin 10-årsjubileumsfest och ingen är nog mer glad för det är jag! Det är nämligen (såklart!) min man som är projektledare för hela "skiten". Han sliter som ett djur just nu och det märks här hemma. Jag vill absolut inte tvinga honom att vara hemma jämt! Men att ha honom hemma fler kvällar än han är borta vore trevligt. Om han dessutom kunde göra något annat än sitta vid datorn och fixa jubileumsgrejer när han väl är hemma vore det inte heller helt fel. =P Nu överdriver jag lite....vi har faktiskt spelat 30 minuter Mario Kart ett par kvällar senare veckorna. ;o)

Jag hoppas ni inser att jag skriver med glimten i ögat. Det är jobbigt, men helt klart fungerande. Och det är faktiskt inte hjälpen hör hemma som är jobbigast. Det jobbigaste är att inte få träffa och umgås med honom! Men vem vet, det kanske för oss närmare varandra sen när allt är över. ;o) *hoppas* Sen är det ju också för Gabriels skull. Han är ju van att ha sin pappa hemma nästan jämt och så nu är han borta jättemycket! Nu är det andra dagen i rad som han pratar om sin pappa och ropar på honom. Gullungen!!

Men jag vet också hur viktigt och roligt det här uppdraget är för Erik!! Och jag hoppas han har varit nöjd med sitt åtagande. Och för er som har partners som gillar att vara ute och "flänga" på olika saker har jag ett tips: Hitta på olika projekt hemma! Eller hitta på saker du med, för det går faktiskt att ta med sig barn till vänner och så om man bara vill! ;o) Däremot har jag börjat tycka att det är väldigt mysigt att hänga här hemma och välja våra kvällsutflykter med större omsorg för jag tycker att det är lite småkrångligt att ta sig iväg. Men allt handlar om lite vilja. Jag vill inte iväg tillräckligt mycket. =P Min projekt här hemma just nu är läsning och fixa ett fotoalbum från när Gabriel kom. Jag älskar att läsa böcker så det är mitt projekt på dagtid medan Gabriel sover och sen på kvällarna sätter jag mig med fotoalbumet och pysslar och då springer tiden iväg kan jag lova. Då kan man dessutom ha nån bra tv-serie/film på i bakgrunden, men inget man inte sett eller är väldigt intresserad av för man kan inte kolla så mycket. Bra musik är perfekt! =) Annars är handarbete också en perfekt sysselsättning! En bra ljudbok och stickning är ljuvligt!!Den här filten virkade jag när Gabriel låg i magen och det är inte lika svårt som det ser ut! Och så mycket roligare det är att använda saker som man gjort själv! ;o)Och här är ett urdrag från Gabriels album. Det är inte heller svårt, men dessvärre rätt dyrt! Men sjukt kul att ha kvar sen. =) Jag köper mycket färdigt på Panduro, som t.ex. hjärtana på höger sida är bara en stämpel och en stämpeldyna i guld. ;o) Sen är det ju lite snett och vint som ni ser, men tycker jag bara är charmigt. Man kan använda pappersskärare om man vill ha absolut rakt.

Sådär, nu hoppas jag att jag lyckats inspirera någon. Nu är det dags att sätta sig med en bra bok med Gabriel och läsa en stund och sen är det sovdags för halva duon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar