KÄRLEK

9 september 2011

Feels like home!

Nu har vi flyttat in i vår trea i Farsta. Vi är lagom uppackade kan man väl säga. Fören vecka sedan, förra fredagen, öste jag och Erik hur mycket som helst. Vi packade ner hela vårt hem i lådor och på lördagen packades allt in i vårt nya hem. Det kommer nog bli fint när det är klart. Men vi kan inte packa så mycket för vi ska få nya golv och nya tapeter, så innan dess kommer det nog få vara lite rörigt tyvärr.
Gabriel var hos sin mormor fredag till lördagen och när han kom till sitt nya hem gick han in sitt rum och titta skeptiskt på sängen. Ungefär som att han sa: "Det är nåt som känns lite konstigt mamma. Varför står min säng här nu? Säg inte att jag ska sova här i natt!" Jag kan verkligen förstå att han var skeptisk. Väldigt kal och inte särskilt hemtrevligt hem än så länge. (Nu efter en vecka är hans rum det som är mest i ordning. =P) Men det är kartonger längs väggarna och massa sånt trams. Inga gardiner och inga möbler i köket, men det blir som sagt bra när det blir klart får vi hoppas. Om det nu någonsin blir klart. Om jag känner oss rätt så kommer det alltid finnas nåt att fixa. =P
Men Gabriel gjorde sig hyfsat hemmastadd i lördags...Han älskar verkligen att plocka ur alla böcker och lägga dom huller om buller på golvet. Tror nästan att det är hans favorit sysselsättning faktiskt. Så det pysslade han med i lördags, samt lekte lite med sitt fina tåg och dom roliga ankorna. Det var bara en timme tills han skulle lägga sig så han hann inte göra sig helt hemmastadd. Det märktes när han skulle sova. Vi har ett tag nu kunnat bara lägga ner honom i sin säng och han somnar själv. Vi körde 5-minuters-metoden och det har funkat kalas. Men inte i lördags. Han blev förtvivlad när jag lämnade rummet.Så han fick somna in i sin mammas trygga famn. Och ska jag vara helt ärlig tyckte jag att det var förra helgens bästa ögonblick! Älskade ungen min!! Han hade sovit borta från både sin mamma och pappa för första gången och det var första natten jag hade sovit utan honom. Så att få mysa i soffan med min underbara Gabriel var helt fantastiskt!! =)
I tisdags drog vi till IKEA för vi hade inga taklampor hemma. Så det började kännas dags att fixa det...Jag är absolut mest nöjd med Gabriels lampa. Erik har döpt den till "Mario-lampa". =) Sen köpte vi ett aspraktiskt skötbord via Blocket. Vi behövde en byrå och ett skötbord till Gabriel och vad passade då bättre än detta 2-1? ;o) (Tror dock att jag ska måla om den.) Tavlan som hänger där ska inte hänga där utan hängdes bara upp för att Gabriels inte skulle välta den på golvet. Men Gabriels rum tror jag kommer bli riktigt mysigt och fint när det är klart. Fast det hoppas jag såklart om alla rum. =)
Vi bryr oss inte så mycket om att plocka undan hela tiden just nu. Det är ju så rörigt som det är. Gabriel drar fram allt i samma stund som man plockar bort det. Känns som onödigt jobb när det enda ser ut som kaos över allt. Så känn er välkomna att titta in om ni har vägarna förbi... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar