KÄRLEK

4 december 2009

När blir det ljusare tider?

Efter jul vänder det va? Inte så mörkt längre. Men det är på ett sätt väldigt mysigt den här julmånaden för då har i stort sätt alla ljus och stjärnor i fönstren som lyser. Så fint och mysigt!! Nu är det beslutat var julen ska vara. Hos Eriks föräldrar i Enskede. Dock funderar vi på att kolla med lite vänner om man inte kan träffas på kvällen och mysa tillsammans. Det vore så mysigt!! Vi får höra med dom vi träffar hos Petter på söndag när det ska bakas pepparkakshus och adventsmysas.
Ikväll blir det lax till middag, något jag annars brukar älska! Men aptiten är inte den bästa och jag är inte ett dugg sugen! Rent av motsatsen faktiskt. Inte roligt alls. Men jag och Erik ska kolla in den nya På Spåret ikväll. Få se om dom lyckats liva upp det lite med de nya programledarna. =) Kristian Look rockar ju så det är väl bara att hoppas på det bästa. Fredrik Lindström är inte dum han heller. =)
Har i stort sett gjort ingenting idag. Sov eller låg och slappade till halv två. =P Sen lagade vi spenatsoppa och bjöd min mamma på. Sen blev det lite mer sova och sen lite lussebullar framför Vänner. Promenerade och handlade gjorde vi för en timme sen. Och nu sitter jag här. Vilken slapp dag alltså. Men imorgon blir det till att gå upp tidigt! Usch, måste åka buss till jobbet. Det är superdrygt på lördagar för att det går så dåliga tider. Jag börjar 9.00 och antingen kommer bussen 8.30 innan någon ens är där eller så kommer den 9.00 så man kommer ett par minuter sent. Dryyyygt! Så det blir nog till att gå till jobbet. För om jag går samtidigt som jag skulle göra om jag skulle komma fram 9.00 med bussen, men jag går hela vägen så kommer jag nog fram fem i nio i alla fall. Konstigt det där. Och väldigt dåligt och drygt!!
Men sen ska jag hem till mamsen och käka god mat och slappa. Sen på söndagen bär det av till huvudstaden för lunch med svärföräldrarna och sen mys hos Petter. Sen på måndag ska jag tillbaka till Stockholm, för då är äntligen dags för konserten med Regina Spektor!! =) Som vi har längtat jag och Elin och nu är dagen snart framme. Härligt!!

Ha en bra helg!! Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar