KÄRLEK

19 december 2009

Våga vägra alkohol på julen!

Idag har jag slitit en massa på jobbet. Det är nu det är som absolut roligast på jobbet! Så mycket att föra och man måste göra sitt bästa hela tiden. Kunderna drar och sliter i en och är överallt och man kommer inte fram någonstans och det är fuller ös när man sitter i kassan. Det är så kul försöka få butiken att se så fin ut som det bara går, vilket är en stor utmaning nu när det är årets största försäljning. Dessutom är vi med och tävlar om att bli årets Systembolagetsbutik. Så vi har att fixa med. =)

Samtidigt är det så otroligt sorgligt. Det är ju jul. Julen är BARNENS högtid och familjer samlas och ska ha trevligt. Måste man ha en massa alkohol då? Vi ska fira att Jesus föddes och det är ju tyvärr de flesta glömt bort också. Men varför har man börjat dricka så mycket på julen? Om man måste dricka en massa för att ha trevligt med sin släkt kanske man inte ska vara med dom. Eller? Var med dem som det är trevligt att umgås med ändå. Det händer ofta att det kommer folk med FULLA vagnar till oss den 22 december och så frågar dom i kassan om vi har öppet på julafton också? Som att dom ens behöver det som dom redan köpt? Och blir julen förstörd om dom upptäcker att något saknas som de måste köpa hos oss? Det är ju supertragiskt i så fall!! Okej med ICA som säljer mat, det är livsnödvändigheter, men det är verkligen inte alkohol! Det är klart man klarar sig de få dagar vi har stängt på året. Det är bara vid jul det kan hända att vi har stängt fyra dagar i rad. Nästa år blir det bara tre dagar till exempel.

Min åsikt är i alla fall att alla borde försöka dra ner rejält med alkohol. Egentligen alltid, men om inte det så i alla fall den här högtiden!! Varför inte? Ska barnen behöva få julklapparna av berusade föräldrar? NEJ!!!

Nu ska jag sy ihop min kofta som jag virkade för massa länge sen. Det måste bli av nu känner jag.


Ha det så bra!!! Och GOD JUL om jag inte lyckas ta mig hit nåt mer innan julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar