KÄRLEK

22 augusti 2009

Den hos Beatrice och Bodil.

Igår åkte jag buss....länge. Kändes typ som att hela dagen försvann. Men det var det värt eftersom jag kom fram hit. =) De bor i en mysig trea i Huskvarna utanför Jönköping. När jag är här saknar jag att bo tillsammans med Beatrice, känner mig till och med lite avis för att det inte är jag som bor med henne. Hon är sån otroligt fin rumskompis. Skriver små fina lappar och lägger på bra ställen. Sätter upp roliga som tidningsurklipp från tidningar. Massa mys. Skulle väldigt gärna vilja bo med henne igen. Och ta inte illa upp Erik, jag vill VERKLIGEN bo med dig! Det är bara det att jag vet att den tiden med att bo med en kompis är förbi nu. Nu har jag kommit in i nästa fas. Det betyder inte att man inte kan bo med en kompis igen, men då skulle det inte vara bara jag och Bea utan även Erik. Vilket också skulle vara GRYMT!!!

Har kommit fram till att jag skulle vilja ha en pysselhelg med Beatrice, typ nästa gång vi ses. Sitta och klippa och klistra och typ försöka göra fina små pysselsaker. Och kanske även försöka få fram nåt snyggt förslag till inbjudningskort. Erkänn att det skulle vara grymt kul hörrni? Bea, du får helt enkelt ta ditt pick och pack och åka upp till oss snart så vi får pyssla med dig! Vi eller jag...får se hur det blir.. =P

Bodil har sin brorson här nu, Kian. Typ världens sötaste lilla grabb. Supercharmig! Och det får mig ju inte att längta efter egna barn mindre direkt. Det är ju så myyyysigt! Jag vill, jag vill, jag vill, jag vill! Men jag ska inte. Inte än!

Mitt illamående är borta nu tror jag. Men om det kommer tillbaka nästa månad oxå ska jag gå till läkare och kolla upp vad det beror på. Jag tror oxå att jag är allergisk även mot gråbo-gräs, eftersom jag känner av allergi fortfarande. Jag slutade äta medicin för att jag trodde att jag inte var allergisk längre. Men icke då.

Beatrice är ute och springer, som vanligt. Hon var lite grinig så vi skickade ut henne på en springtur så hon blir glad igen sen. Ungefär så var det i alla fall. =P

Det är svårt med det här med bröllopsplaner. Det är svårt att veta hur mycket andra vill vara med och diskutera och kolla på sånt och hur mycket som man bara är tjatig när man snackar om det!? Det är ju en stor del av mitt liv just nu, det är ju mest det jag tänker på. Men jag vill ju inte att det ska bli ett hinder för andra eller för jobbigt. Det ska vara kul för alla. Men som sagt, sitta och pyssla vore kul...tycker jag i alla fall. Och hur gör man med allt? Klänning till tärnan och brudnäbbar? Letar man tyg och mönster och ber någon sy upp eller letar man färdiga klänningar? Det känns i alla fall bra att ha köpt min brudklänning. Då är det klart och i och med det blev färgtemat bestämt också. Jag tänkte att jag inte skulle avslöja för mycket för alla redan nu, så mer än så säger jag nog inte. Har beställt en bröllopsbok som ger en massa tips på hur man ska tänka och så. Just nu är det plats vi försöker bestämma. Vill vi vara i Uppsala eller Stockholm? Stor eller liten kyrka? Vi har pratat om Saltsjöbaden eller kanske mitt i Stockholm eller mitt i Uppsala. Inte ute på landet i Uppsala. Saltsjöbaden är fint och det var där vi va mycket i början av vårt förhållande. Men det är ju Uppsala vi bor i nu. Och vi vet inte var vi bor då. Svårt att veta vad man vill. Men det tål väl att tänkas lite på. Det är en kyrka vi skulle vilja vara i som vi pratat med och där kan man bara preliminärboka och det är därmed inte helt säkert att man får plats där. Vilket känns lite sådär. Men men. Vi får väl se hur det blir.

Nu ska jag googla runt lite på lokaler och kyrkor tror jag. Känns som att det är nästa steg att ta. Känns bra att vi har lång tid på oss i alla fall. Det kommmer kunna bli så välplanerat då. Men nu ska jag inte tjata mer om det.

Ikväll ska vi ha mys här och jag ska lära mig virka bokfodral.

Ha det bra!

1 kommentar:

  1. jag saknar att bo med dig me!!!
    tycker så mycket om dig!
    nästa gång ska vi pyssla pyssla pyssla...

    SvaraRadera