KÄRLEK

31 augusti 2009

Den med dans och Desperate Housewives.

Klockan 8.30 imorse var jag på danslektion på min gamla gymnasieskola. Duktigt av mig va på min lediga dag och allt. Jag ska läsa upp ett betyg för Helena i höst så jag ska dansa en gång i veckan. Det kommer vara så bra för mig. Dels fysiskt för att jag håller kroppen igång. Men det bästa är ju att jag får hålla igång dansen som legat på is alldeles för länge nu. Tror även att det är psykiskt stimulerande för mig att få dansa av mig! Blir så glad alltid när jag gjort det. I alla fall när jag har dansat modern dans.
Resten av dagen har jag tagit det lugnt hemma. Tittat på två avsnitt av Desperate Housewives (och det blir nog ett tredje). Jag har tagit tag i det här med alla bilder jag har framkallat och håller på och sätter in det i album. Det är kul, men tar tid. Är snart klar med Grövelsjön, och den semestern var i början av januari FÖRRA året. =P Så jag har en del att ta tag i. Hehe. Jag lämnade tillbaka en film vi hyrde och såg igår, Milk. Den var bra. Viktig om inte annat. Inspirerande att se någon som är så otroligt engagerad i något som han var. Se den om du inte har gjort det.
Jag har även bokat en biljett till Regina Spektors konsert på Cirkus i Stockholm den 7 december. Det ska bli sååå kul. Jag ska gå med fina Elin från jobbet. =) Regina is the queen of singing! Nej, jag har inte svikit Helen Sjöholm, men Regina är också VÄÄÄÄLDIGT bra. De är bra på olika sätt. Väldigt olika artister. De kan få regera kungariket tillsammans. ;o) Men just nu är det väldigt mycket Regina för min del. Fråga Erik, han är less på henne. Hur man nu kan vara det?
Titta bara på henne, hon är så glad och härlig!
På torsdag ska jag och Erik åka till Vendel och kolla på deras bygdegård och se om den lämpar sig för vårt bröllop. Och förhoppningsvis kan vi åka till Rejlers i helgen och fråga om deras tjejer vill vara brudnäbbar åt oss. =)
Jag har också lyckats skapa en kassabok för min och Eriks gemensamma ekonomi. Det känns skönt, då vet man vad man lägger pengar på och var man kan dra in pengar. För vi kommer behöva spara pengar nu när vi ska gifta oss nästa sommar. Så ni som vet om bröllopsgrisen, men som fortfarande inte givit den en femma...det kanske börjar bli dags? =P

Nu ska jag se lite mer Desperate och för Eriks skull blir det en Scrubs också...jag kan vara snäll när jag vill det. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar