KÄRLEK

25 augusti 2009

Den med kyrkorna.

Det skulle kunna vara ett heltidsjobb att leta kyrka till vår vigsel märker jag. Det är så svårt att bestämma sig. Först måste vi bestämma oss för i vilken stad vi vill ha vigseln. Det står mellan Uppsala och Stockholm som jag skrev förut. Det finns fördelar med båda. Uppsala har de fina nationerna som skulle passa så bra som festlokaler. Men Stockholm har ett större utbud på kyrkor. Jag känner väldigt mycket för Saltsjöbaden just nu. Jag har i alla fall en relation dit och kyrkan ligger superfint till. Sen är det så Erik gärna vill vara i Domkyrkan i Uppsala. Visst det skulle oxå vara coolt, men jag känner att den blir inte för stor och opersonlig. Det är en cool grej att gifta sig där, me
n inte så mycket mer. Den ligger ju inte mitt i någon naturidyll riktigt. Men å andra sidan centralt så många lätt kan ta sig dit.

Imorgon ska jag och mamma åka ut till Dalby, utanför Uppsala, för att kolla in hur den kyrkan ligger. Den är tydligen väldigt populär bland kyrkorna i Uppsala. Sen hoppas jag kunna åka till
Saltsjöbaden snart och kolla i d
en kyrkan. Har bara sett den kyrkan utifrån.

Men det blir säkert bra till slut. Jag bara börjar inse att det gäller att boka tid så fort som möjligt, för det börjar redan bokas upp platser. Vi är inte själva med att vilja gifta oss på sommaren. =P Men som sagt, det blir nog bra till slut.







1 kommentar:

  1. Båda är ju jätte fina!
    det som är posetivt med den i Saltsjöbabde är att det är så fint runt om...tycker jag!
    men domkyrkan...fy va fin den är!
    haha bra hjälp jag e va :P

    SvaraRadera