KÄRLEK

4 mars 2010

Börjar den riktiga karusellen snurra nu?

Nu känns det som att dagarna bara rasar iväg. Har fått någon slags panik över att allt inte kommer bli klart till bröllopet. Men det är väl klart det kommer. Eller? Vi har ju det viktigaste; varandra! Sen har vi en präst, en kyrka, vigselringar och en hinderprövning så gifta blir vi ju! Det är ju "bara" allt runt omkring som ska bli bra också, så nära perfekt det bara går. Vi har ju faktiskt t.o.m. en bröllopsresa nu, så det börjar arta sig. Jag ska ta ett litet "möte" med min mor på måndag och kolla igenom vad hon gör och vad jag ska göra och lite sånt. Det är bäst att man gjort det klart och tydligt så vi inte missar något. Vi måste börja med bordsplacering så snart som möjligt. Oj oj, min hjärna kokar över. Planeringsfreaket tittar fram igen. Vi mste börja med det här och det här och det där och beställa tårtor och ja...massa saker! Men det är KUL!!! Än är jag inte för stressad så att det har blivit jobbigt. Magen växer ju och jag har blivit lite tröttare igen, eller i mellan åt i alla fall. Kommer klänningen bli bra. När kommer brudnäbbarnas klänningar? Kommer dom att passa? Gaaaah!! Sluta tänka på det nu Sophie!!

I helgen ska jag och Erik på weekend i Göteborg. Ta det lugnt, äta gott, strosa omkring på Göteborgs gator och göra precis det vi känner för. Få lite tid för varandra, innan hela cirkusen drar igång på riktigt!! Tack kära mor för att du gav oss denna julklapp. Det känns som att det verkligen behövs. Så hinner vi landa och ha det bra innan vi ska börja stressa ihjäl varandra inför vår stora dag. Plus att sen har vi ju en liten knodd som kommer och efter det blir det inte så många ensamma "ta-det-lugnt-stunder" tillsammans har jag förstått. Så vi ska njuuuuta!! Av ledighet och av varandra!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. ja mycket att tänka på. ett perfekt bröllop en bebis och en massa grejer runt. inte lätt alltid o få det o gå ihop. men så småning om gör det ju det. det går ihop o det blir ett bröllop oavsätt hur mycket stress det blir innan.
    Jag har både press o stress för detta perfekta bröllop :P

    SvaraRadera
  3. Va bra då är vi två. =P Hehe. Vill inte att du ska vara stressad min vän! Ta hjälp av andra vänner vi känner så blir det lättare. ;o) Eller ring min mor eller din mor för idéer. Du är bäst!!

    SvaraRadera