KÄRLEK

22 mars 2010

Nu börjar det klaffa.

Nu börjar bitarna falla på plats och det går att stryka mer och mer på vår bröllopslista. Känns väldigt bra!! I lördags träffade vi vår underbara präst som ska viga oss. Det är en av mina närmaste vänners mamma som ska viga oss samman och det var så skönt att träffa henne och gå igenom hela vigseln. Vi känner oss helt lugna och det kommer att bli så fint!! Så fint att det gäller att ha vattenfast mascara, för alla!!! ;o) Även grabbarna så inte era ögonfransar ramlar av av alla tårar. Så det som ska göras med vigseln nu är vigselprogrammet annars är allt klart där nu förutom genrep som vi måste ha med brudnäbbarna dagen innan.
Sen träffade vi fest-gänget igår i Sthlm och gick igenom hela dagen från vigseln är slut och till alla har gått hem och Bea och Martin har låst. Det gick superbra och till slut kom vi fram till hur vi ska ha dagen i stora drag. Så mycket som jag och Erik får veta i alla fall. =) Det som måste fixas är att maila meny och matspecialer till de som ska vara i köket först och främst. Sen är det ju en del andra saker också såklart. Vi ska ordna en filmkamera och lite kameror och sånt. Och en del andra saker. Men nu börjar mycket falla plats.
Idag var vi i Sthlm och lyckades hyra allt som var kvar i klädväg för mig och Erik. Känns så skönt! Jag köpte mig ett par vita stövlar att ha på mig ute också så jag vet att jag kan ta mig till de platser jag behöver åka mellan. Jag ska försöka komma ihåg att gå in på Synsam och beställa en-dags-linser på fredag så jag har möjlighet att skippa glasögonen. På fredag ska jag beställa brudbukett och buketter till näbbarna. Sen ska jag göra en hel provning av hår och make up hos frisören.
Så nu börjar det sätta sig på plats med allt som ska fungera. Och det är skönt att veta att det viktigaste är faktiskt fixat! Vi har en präst, vi har ringarna, vi har en festlokal, vi har gästerna, vi har maten och självklart bröllopstårtan. =) Så det kommer bli så bra!! Känner mig så mycket lugnare nu, trots att det fortfarande är saker att göra såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar