KÄRLEK

18 mars 2010

Hektisk tid.

Nu tjatar jag om att det har satt fart med planering och att fixa grejer till vår stora dag nummer ett det här året, men det är ju så. Det är sällan jag inte tänker på bröllopet när jag inte jobbar och har fullt upp där. Finns hela tiden saker jag kommer på att jag inte har gjort och som måste göras. Men det är väl så det ska vara nu. Tror i alla fall jag bokat in möten med alla inblandade och checkat av det mesta. Men nu är det kläder till den blivande maken som är mest akut. Ska till huvudstaden på måndag för att kolla sånt, kolla om det går att få ner priset lite mot för vad det kostade på Mäster Arnes här i Uppsala där det skulle kosta ca. 5000:- för allt. Och jag måste köpa nån typ av kappa eller något att ha över klänningen om det är kallt ute. På Mäster Arnes ska dom ha 3000:- för en sån grej. Det är 500:- mindre än vad hela klänningen kostar med allt som ska göras med den och sy om den och allt, så det kändes lite mycket. =/
Nästa gång jag har har en ledig dag som inget med bröllopet är inbokat på är den 28 mars, men det dyker nog upp nåt där med. =P Bordsplacering om inte annat. Hehe. Som det känns nu är det vad vi kommer få sitta och pyssla med hela påskhelgen. Men det blir väl så när man ser till att gifta sig helgen efter påsk antar jag. Tur att det kommer en bröllopsresa direkt efter så att man får koppla av ett tag innan det är dags att ta tag i nästa äventyr med att förbereda sig för att bli mamma. Spännande!! När man talar om trollen...
Nu vaknade plutten och börjar röra sig en massa. Som vanligt på kvällarna faktiskt. Det brukar vara så att lillen vaknar typ när det är dags för mig att sova. Men det är bara att vänja sig gissar jag på. Bebisar är ju inte riktigt kända för att få sina föräldrar att sova gott och regelbundet. =P Men jag längtar ändå. Det kommer bli så mysigt samtidigt som det är jobbigt. Det underbara är jag säker på kommer överglänsa det jobbiga.
Nej, nu ska jag gå och börja lyssna på sista boken i den berömda Twilight-serien. Har lånat den på ljudbok för att kunna virka samtidigt så pluttens lilla filt blir klar i tid. =) Sen ska jag upp i ottan imorgon för att jobba så det är bäst att lägga sig i tid. Sen är vi bortbjudna på kvällen, det blir säkert trevligt!! Ska försöka att koppla bort bröllopet för den kvällen, men det är inte lätt. Så mina vänner, jag ber om ursäkt för att jag kanske är tjatig och att det är detta som är i mitt huvud, men det finns inte plats för så mycket mer just nu tyvärr.

Ha det gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar