KÄRLEK

20 februari 2011

Hur ska jag veta vad jag vill göra?

Nu var det otroligt länge sedan jag skrev här. Jag vill egentligen ta mig tid att skriva ofta, men det blir inte så. Jag vill ha många läsare till min blogg så att jag får anledning att hålla den intressant och vid liv. Hur gör man det? Mina tankar just nu är mycket kring vad jag vill göra i mitt yrkesverksamma liv. Jag trivs väldigt bra på Systembolaget, men jag skulle nog hellre jobba med något annat. Någonstans där jag gör en medmänsklig skillnad....vad nu det innebär? Jag har så mycket åsikter som jag skulle vilja "förmedla". Experten på att sitta och älta sånt jag tycker är fel är jag själv. Hur påverkar man sin omgivning? Eller mer än så....samhället? Journalist skulle vara lockande, om det inte var så att det verkar vara ett skitjobb där man inte får pengar för att skriva om "bra" saker för det säljer inte. Man måste skvallra. Hur många skulle köpa en tidning och läsa om barn som far illa, kvinnor som blir misshandlade, män som blir nedslagna på väg hem från krogen m.m. Det är sånt vi läser om i kvällstidningarna, men på "fel" sätt. Där rapporteras om sådana händelser men aldrig om bakomvarande orsaker, eller om vad vi ska göra åt det.
Jag blir helt "enkelt" frustrerad när jag hör om barn som blir våldtagna och så kan jag inte göra något för att påverka att det inte ska hända igen. Eller kan jag det? Klart jag kan, men HUR??? Är det politiker jag ska bli? Kanske. Det verkar faktiskt fruktansvärt kul. Men hur?? Det parti jag sympatiserar mest med är för litet för att jag ska kunna ha en chans att kunna ha det som mitt arbete. Jag vill få pyssla med sånt på heltid. Att ha ett annat arbete, komma hem till sitt barn och sen dra iväg och engagera mig flera kvällar i veckan....det håller inte. Eller?
Skriva en bok? Jag kan ju inte skriva. Någon sån kurs jag har aldrig gått. Och hur lätt är det att skriva något som andra vill läsa? Jag har ju urusel fantasi. =/
Plugga? Genusvetenskap skulle ju vara otroligt intressant. Men vad blir jag av det? Kommer inte det leda till ännu mer frustration över hur verklighetens värld ser ut?
Vi får se helt enkelt...jag får ha detta som bollplank och försöka "klottra" lite mer i framtiden. Jag vet att jag skriver det varje gång, men den här gången tror jag på en framtid för den här bloggen. =) Och ja, jag läser gärna kommentarer till mina inlägg. ;o)
Nu är det Eriks tur att ha en timme för sig själv denna söndag. Så nu ska jag tillbringa lite tid med min fantastiska son.Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar