KÄRLEK

23 februari 2011

Jobbgrubbel.

Hur ska jag få tag på ett jobb här i Stockholm? På något sätt går det säkert, men det ser inte ut att gå så lätt som jag trodde. Av fyra tjänster som jag har sökt har inte fått nån. =/ Och jag vet att man oftast behöver söka mer än fyra jobb innan man får nåt, men nu är det ju så att jag redan är i företaget. Det borde bara vara att flyttas över kan jag tycka. Självklart måste det finnas en tjänst ledig, men när det gör det då....hur får jag dom att välja mig? Det känns som att jag lika gärna ska börja söka mig utanför Systembolaget för att det är lika stor/liten chans att jag får nåt då. Det är sååå jobbigt att söka jobb när jag inte är det minsta taggad på att börja jobba. =( Men jag måste ju tyvärr jobba. Och jag vet att det blir roligt när jag väl är tillbaka. Men pendla till Stenhagen i Uppsala...det håller inte! Men jag vet inte vad jag ska göra om jag inte får nåt. Jag vill inte hoppa in på ett lågt kontrakt igen! Inte nu när jag väl börjar komma upp mot en heltid, i alla fall närmare. Så jag får väl ta ut min semester från mitten av juli och framåt och sen får jag se till hösten. Kan ju alltid söka någon kurs och plugga en termin, men det är väl inte heller vad jag vill. Eller? Ja ja, det blir väl bra till slut hoppas jag. Bara lite jobbigt nu bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar