KÄRLEK

28 februari 2011

Födelsedagshelg.

Så har jag hunnit fylla 25 också. Eller hunnit och hunnit, det blir visst bara så att man blir äldre och äldre. =P Och 25 år känns som en bra ålder. Känner mig egentligen inte så mycket äldre än när jag var 20, men har kommit en bit längre in i livet ändå. Superbra! I lördags hade jag fest och vi var 13 stycken som hade superkul tillsammans. Eller jag hade i alla fall superkul tillsammans med alla som var här. Jag, Martin, Linnea och Per fixade med mat typ hela dagen innan. Eller från klockan 13.00 kanske det var. Mycket matlagning var det i alla fall. Jag var superstressad och ville att allt skulle vara klart klockan 17.00 när dom andra gästerna skulle komma. Erik tog hand om Gabriel och städade hela lägenheten, så han fick inte heller vila.
17.30 började vi äta och sällskapet fylldes på allt efter som. Temat på festen var dans och jag hade fixat en tipspromenad i vår "stora" lägenhet, självklart med dansfrågor. Frågorna var rätt svåra, men Ottilia och Petter lyckades skrapa ihop 8 och 10 rätt. Grattis!! Erik kom tvåa och Tobbe och Beatrice kom trea. Bra kämpat alla! Sedan startade vi ett dansspel som jag hade köpt till Wii. Michael Jackson - the experience, man skulle dansa som Michael Jackson till hans låtar. Det var sjukt kul. Där vann Beatrice, dels för att hon var med och dansade sjukt mycket men mest för att hon helt enkelt var bäst! ;o) Vi somnade vid kl. 3 om jag inte minns fel. Så festen var lång och helt underbart rolig! Jag är sjukt nöjd.
Gabriel var såå snäll hela kvällen och natten också. Han vaknade en enda gång från att han somnade vid kl. 20 till vi somnade. Sen vaknade han för dagen vid 5.40, vilket var mindre kul. =/ Stackars Erik var sjukt trött igår kan jag ju säga.

Igår var min riktiga födelsedag och då var jag och Beatrice på spa-dag tillsammans på Sturebadet. Sååå kul att äntligen få lite ensam tid med henne. Det var ett halvår sedan sist. =( Det behövde jag verkligen! Jag älskar henne och hon är min allra bästa vän, finns ingen som kan ta hennes plats. Sorry, men så är det. Det var även skönt att få komma iväg och vara Sophie ett tag och få släppa mamma-rollen för några timmar. Det behövs också.
Sedan kom jag hem och det var bara att snabbt som ögat plocka bort efter festen och börja laga tacopaj för mina föräldrar och Eriks föräldrar skulle komma hit på middag och tårta. Det var trevligt även det och min födelsedag blev väldigt bra också, även om vi var lite slitna och trötta jag och Erik.
Min mamma sov kvar här och vi testade att hon la Gabriel helt själv och tog även honom när han vaknade på natten. Han blev rätt ledsen först när hon skulle natta honom och ge honom välling, men efter en stund gick det bra igen och han somnade fint i sängen utan protester. Natten gick oxå helt utan problem. Jag och Erik sov från klockan 22.30-6.00 när Eriks klocka ringde. Sköööönt! Lyxigt att få ha det så. För även om jag inte går upp så mycket på nätterna, för att min underbara man gör det, så vaknar jag ju ändå och ligger vaken tills Gabriel har somnat om. Nu låg mamma i Gabriels rum med stängd dörr och vi väcktes inte en enda gång. UNDERBART! Det kanske var bästa presenten. =)

Idag har jag varit väldigt trött. Jag tycker ofta att det är så. Tröttheten kommer inte dagen efter man varit uppe sent, utan dagen efter det. Så det blir nog en tidig kväll ikväll.

Men nu då, vad har jag egentligen hunnit med på mina 25 år:
-Avklarat grund- och gymnasieskolan.
-Provat på Universitetet.
-Flyttat hemifrån och bott helt själv.
-Bott tillsammans med en kompis.
-Flyttat ihop med Erik.
-Fått ett fast jobb, på Systembolaget.
-Gift mig med världens bästa kille...så tyvärr är det kört för er andra nu. =P
-Fått världens underbaraste bebis!!

Har jag glömt något? Är det något jag inte hunnit med då?
-Supit bort min ungdom.
-Rest bort mina pengar.
-Skaffat en bra utbildning.
-Köpt mig någon bostad.
-Blivit opererad.

Fast om jag summerar ihop så är jag väldigt nöjd! Har länge tänkt att 25 är en perfekt ålder, så jag ska njuuuuta så mycket jag kan av att vara det ett helt år nu. Eller ja....364 dagar till. ;o)

P.S. Eftersom Erik har städat bort kameran så får jag lägga upp någon bild från festen senare när vi stökat fram den igen. =P Så nu får det bli en bild från min 18-årsfest istället. ;o) D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar