KÄRLEK

22 februari 2011

Skönt slappt.

Jag älskar min "arbete". Det som är min sysselsättning nu för tiden. Ta hand om mitt älskade barn. Det är fantastiskt att se honom utvecklas. I söndags hade jag en dipp, men efter regn kommer solsken och nu har vi superkul tillsammans igen. =) Igår hade vi besök av lite släkt. Det var från min pappas sida. Min farmor, farfar, två fastrar och en ingift farbror. Det var väldigt trevligt. Gabriel blev uppmärkhetsbortskämd, men det är ju bra att några kommer hit och orkar sitta och leka länge med honom på golvet. Det är jag superdålig på. =/ Min svaghet som mamma antar jag. Trevligt hade vi i alla fall. Gabriel fick en sångstund med sin gammelfarfar, en mysstund med gammelfarmor och lekstunder med gammelfastrarna. =) Jag fick en massa trevligt sällskap och socialt umgänge, som det inte är för gott om i mitt "jobb". Men det är variation som gör det som härligt att vara hemma med Gabriel. När det är variation vill säga. För mycket tid för sig själv är hemskt, men oftast är det perfekt fördelat med att träffa andra och vara själva hemma. Klockan är 13:05 i skrivande stund och jag sitter fortfarande i pyjamas. ;o) Vi har slappat i soffan hela förmiddagen. Hunnit äta frukost, sovit en stund båda två, jag har fikat rulltårta och vi har båda ätit lunch. Livet leker. =)

Igår kväll var danskurs för min del. Och det påminner mig om mitt party på lördag. Det ska ju bli det bästa partyt någonsin. Typ. =P Jag måste bara börja planera lite för det. Och det har jag gjort oxå, men måste ordna lite tävlingar. Som gärna ska ha med temat att göra. Så jag ska snart sätta mig och googla på lite sånt.

Min utmaning som förälder just nu är att lyckas ha Gabriel med på mage på golvet. Han kommer aldrig lära sig krypa annars. Han börjar bara skrika outhärdligt efter en väldigt kort stund. Det är ju grymt mycket svårare att leka med saker när man ligger på mage. =/ Sen kan han gå väldigt bra i sin gå-stol nu så då är väl det mycket roligare. Men mag-läge måste vi träna på.

Men nu kanske även jag ska göra dag och klä på mig och borta lite tänder. Eller vad sägs? =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar