KÄRLEK

6 februari 2012

Att våga tro på sig själv!

Nu är jag tjatig om det här med mina bort-tagna blogginlägg, men jag vill bara tydliggöra lite...

Nu har jag pratat med Erik om de reaktioner jag fick på inläggen, vilket bara kom från ett håll ska jag säga. Så det verkar inte vara jättemånga som hatade det. Jag vill skriva att han inte alls tyckte att jag gjorde fel!! Han sa att när han sa att jag fick lägga upp det visste han att det kan läsas av många och att det man lägger upp på nätet aldrig försvinner. Han tror liksom jag att det mycket väl kan vara en bra idé att vara öppen med sina problem och vi är båda eniga om att just nu räcker det inte med att bara prata med varandra. Sedan får alla självklart ha sina olika åsikter om ifall man ska ha det så öppet som på nätet eller inte... Jag vill verkligen inte ta bort andras rätt att tycka något annat!!

Sedan vill jag också skriva att jag är en väldigt väldigt öppen person! Jag känner ingen som har så lätt för att dela med sig av jobbiga saker kors och tvärs som jag har. Men jag blir enormt mycket starkare av det och det är mitt sätt att bearbeta jobbiga saker!! Jag är väldigt medveten om att det som läggs upp här kan läsas av vem som helst när som helst! Men det gör inte mig något! Men om andra tycker det är jobbigt att läsa om allt sånt så tvingar jag ju ingen att gå in här. ;o)

Men jag har själv funderat på om jag borde sluta blogga helt och ta bort mitt konto på Facebook eftersom jag har så lätt för att dela med mig av allt! Jag och Erik tycker båda att det är värre det jag skriver och lägger ut om Gabriel än det jag skrev om Erik t.ex. Eftersom Gabriel inte kan ha en åsikt....det är bara det att jag har svårt att låta bli. Men jag ska fundera över om jag ska sluta vara så öppen. Men när det gäller problem och jobbiga saker i livet mår jag bäst av att få dela med mig av det så det kommer jag att fortsätta göra!! Det tycker både jag själv, Erik och en annan vän som känner mig väl som jag pratat med om det här. Alla är vi inte lika....tänk sån tur!! ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar