KÄRLEK

1 februari 2012

Hyllning till öppna förskolan!

Med det här inlägget vill jag hylla öppna förskolor. Gabriel är väldigt krävande just nu, han skriker direkt jag lämnar ett rum eller börjar pyssla med något annat. Det gör inte vår vardag så enkel, speciellt nu när Erik är hemma så lite den här veckan. =\ men det är antagligen delvis därför som Gabriel är så ledsen och krävande. Han saknar sin pappa som brukade vara hemma jämt med honom! Så nu har han blivit jättemammig. Det låter kanske konstigt att han blir mammig om det är Erik han saknar. Men vi (jag och Erik) tror helt enkelt att just för att Gabriel känner sig lämnad och sviken av Erik så knyter han sig ännu mer till mig, som är den föräldern som stannat kvar. Och nu är han kanske rädd att även jag ska lämna honom. Det är bara vår egen teori. Sen håller stackarn på och få ungefär tusen tänder just nu så han har säkert sjukt ont. =\

Den här veckan är Erik bara hemma tisdag och torsdag så jag tar största pucken själv den här veckan. Och hade Gabriel varit som i måndags hade det inte varit några problem alls. Men jag får helt enkelt strunta i att städa, diska och sånt när Gabriel är vaken och kanske överväga att strunta i det helt trots att jag ska få främmande. Dom kanske har förståelse. =P


Diska och plocka bort saker gör jag ikväll. Men dammsugningen får jag se om jag orkar. Förmodligen inte. En tredjedel av den här familjen vill ju tydligen ha det stökigt. ;)

I alla fall så har öppna förskolan varit räddningen den här veckan. Gabriel lyser upp som en sol och leker och har så grymt kul i 3 timmar utan minsta klagomål. Han kollar inte ens efter vart jag är när vi är där. :) sen får ju jag träffa andra vuxna dessutom och det är underbart!! Idag träffade jag t.ex. ett par andra mammor som försökte tänka på genus i deras barnuppfostran. Underbart! Och när jag berättade att jag vill klä Gabriel så att det är svårt att avgöra om det är en tjej eller kille tyckte fröken på stället att det var fantastiskt. Och hon är inte i min generation. Då blev jag så glad och önskade att Gabriel kunde få ha henne på sin framtida förskola. Men det är verkligen kul och bra med öppna förskolor!!! Så ni som inte gått dit än: GÖR DET!! Speciellt med barn som är 1 år och uppåt för då kan dom leka och utvecklas socialt! Sjukt bra. ;) jag tror dessutom att det blir en bra övergång till förskolan sen.


Och nu ska jag erkänna att jag har satt på en film för att få liten egen-tid eftersom jag kommer få disk, tvätt och plock ikväll sen.

Hoppas ni får en bra kväll!! Jag känner mig genast lite piggare efter att ha haft en gnällig middagskamrat. ;)

- Bloggat med min iPhone.

Location:Larsbodavägen,Farsta,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar