KÄRLEK

12 juni 2009

Den med allt jobb.

Idag har jag jobbat i nästan 12 timmar. Hela kortsystemet brakade ihop idag och var kraschat hela dagen nästan. Helt crazy blev det då. Alla köer blev yberlånga och alla köp tog flera minuter, eller nästan alla i alla fall. Det resulterar i att man får sitta i kassan mycket mer än vanligt och man blir så otroligt slut i huvudet. Vi fick ju inte ut några varor heller så imorgon kommer vi behöva börja tidigare för att ha varor i butiken när vi öppnar. Men jag var kvar längre och förberedda och fixade lite i alla fall. Jag är ju ändå ensam hemma, så då kan jag ju lika bra dra in lite extra pengar till familjen. Den här veckan kommer jag vara på jobbet alla dagar utom söndag. Oj vad söndagen kommer kännas tom. Hur ska jag få den dagen att gå? Kanske åka hem till mamma? Det verkar ju mysigt. 

Igår kväll var Erik hemma i alla fall. Så vi fick ses lite grann innan han drog till Island idag. Det var jättemysigt att ha honom hemma, men det var jobbigt oxå...för då kändes det som att han hade kommit hem, för att stanna alltså. Sen drog han idag igen och nu är det JÄTTETOMT! Men men, det känns som att jag har vant mig vid hur det är att vara ensam. Men jag har blivit mörkrädd igen. Jag var det när jag var mindre och bodde hemma. Sen har jag ju bott själv efter det och inte varit rädd alls. Men nu är jag rädd när jag är ensam hemma. Då skulle jag verkligen velat ha barn som är hemma, så man inte känner sig alldeles själv....och för att jag så gärna vill ha barn såklart. =P 

Imorgon är det sommarfest på jobbet. Hoppas inte det blir för blött, både vädret och dricka. Jag hatar att vara bland fulla vänner, eller egentligen fulla personer över lag. Men det blir säkert bra. Jag åker ju bara hem om det blir mycket sen. Måste prata med min chef om det imorgon bara....så han vet om det. Det kan nog vara bra. Hoppas det blir god mat och kul lekar!! Det tror jag säkert!! Kanske ska ta med nåt spel i fall det blir spöregn?! 

Men men, nu ska jag lägga mig. Och nu vet jag vad jag ska göra på söndag. VIIIILA på Guds vilodag!! Efter en arbetsvecka där jag jobbade över i måndags. Inventerade till 21.00 både tisdag och onsdag. Jobbade 9 timmar igår och 12 timmar idag och sen 7 timmar imorgon. Pengar kommer det ju bli i alla fall. =) Får se det så. 

SOV GOTT ALLA!!!! 
Saknar dig min älskade på Island....puss

1 kommentar: