KÄRLEK

8 juni 2009

Den med cykeln och EU-valet.

Åh vad jag är less på problemet med cykeln. Var dit idag med min styvpappa som verkligen kan skälla på dom. Så var det en tönt till försäljare som "tog hand" om oss. Hon sa att det finns inget jag kan göra idag, för butikschefen är ledig idag och är tillbaka imorgon och ingen aning kunde bestämma nåt. Vi ville ha en kompensation eftersom vi fått lämna in den så många ggr och åkt med bil långt och bara fått lämna in den massa gånger för samma problem. Så klämde Torbjörn ur sig att de borde givit mig en ny cykel för länge sen och då sa hon att för att man ska kunna göra det måste cykeln ha varit inlämnad för samma problem tre ggr. Det "roliga" är att jag varit dit med min cykel fyra ggr och det sa jag när hon sa sådär och tyckte jag kunde få en ny cykel då. Men det kunde ju som sagt bara denna butikschef göra. Så dålig stil. Skulle det hända något sånt här på min butik skulle jag ringt någon som kunde ta ansvar för det för att lyckas göra en bra affär. Denna Christer hade säkert inte dött om han hade fått ett samtal när vi nu åkte dit för att lösa problemet. Usch och fy så dåligt!!!!! 
Nu kanske någon undrar var denna cykel är köpt och det ska jag gladeligen berätta. Det är på Sportex ute vid IKEA i Uppsala. Cykeln köptes den 27 februari i år och har varit in fyra ggr sedan dess. Den här gången har det tagit rekordlång tid för dom för den lämnades in den 22/5 och var fortfarande inte klar trots att de sa att det skulle ta HÖGST två veckor. 
Jaja, inget att göra just nu. Torbjörn ska ringa och prata med denna Christer imorgon så jag hoppas på en riktigt bra kompensation!! Får vi inte det så blir det Sverker och konsumentverket!! 

Det var ju val igår också. Det är ju en betydligt roligare sak att prata om. Jag tvekade på om jag skulle rösta på FI eller Miljöpartiet och Zaida Catalán. Det blev Zaida till slut och det känns bra. Det gick ju såååå bra för MP vilket var jättekul!! Jag hoppas att så många som möjligt röstade och jag tycker det är sjukt dåligt att inte ens halva svenska befolkningen som har rösträtt gick och röstade. Vi har ju all möjlighet att påverka våra egna liv och vilka som ska ha makt i EU, vilket också påverkar våra val i Sverige och därför påverkar oss själva. Så svårt att få folk att rösta. Jag tror ju inte att så många är emot EU att det protesterar genom att inte rösta alls. Det finns ju EU-kritiska pa
rtier man kan rösta på då ju. 
Jaja, det gick bra för miljöpartiet i alla fall och det var ju kul!! 

Nu ska jag laga lite mat tror jag. Åt inte någon riktig lunch idag. Sen ska jag sätta mig och läsa min bok lite. Myyyys!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar