KÄRLEK

16 juni 2009

Den med älsklingens hemkomst.

Ikväll kommer han äntligen tillbaka min älskade. Nu har han varit ute och farit på egen hand tillräckligt för ett helt år känns det som. I alla fall såhär mycket på samma gång. Jag ska alldeles snart åka iväg och hämta honom och Ulrika på Arlanda, måste bara diska först...trist. 

I helgen hade vi personalfest. Jag brukar ha jättesvårt för att trivas i umgängen där folk dricker, men det gick bra i lördags. Jag tycker ju fortfarande att det är väldigt tråkigt att folk dricker för mycket och det är inte kul när jag märker att folk inte riktigt är som de brukar. Sen om man frågar så tycker de säkert inte ens att de var så påverkade. Men jag har ju lite lägre tröskel till sånt mot andra, eftersom jag inte dricker själv. Men det var en väldigt rolig fest! Vi laga massa god mat och spelade frågespel och dansade. Det var härligt att umgås utanför jobbet och kunna prata annat än jobb som det lätt blir när man är på jobbet...konstigt(?!)

Sen hade jag en "sakna-Erik-dag" i söndags. Då gick jag i en t-shirt som han hade använt och ett par mjukisbrallor. Så kunde jag sitta och lukta på tröjan och titta på film och tänka att han var där. Det var mysigt. Men jobbigt också att han inte var där på riktigt. 

Igår var jag hos mina vänner Svante och Bente. Känns kul att kunna säga att de är mina vänner, eftersom det är Eriks mest kanske, i alla fall Svante. Men det känns inte ett dugg konstigt att vara där utan Erik eller så. Trivs så bra med dom och det är så mysigt att spela spel med dem. Borde vi göra ännu lite oftare om ni frågar mig. =P Igår var även Andreas där, som är Ulrikas pojkvän. De bjöd helt enkelt dit oss som blivit lämnade av våra käraste i nästan två veckor så att vi skulle slippa sitta ensam en kväll till. Det var otroligt gulligt gjort tycker jag. Det var en supertrevlig kväll och jag uppskattade det verkligen. Supergod tacos fick jag. =) Ska verkligen komma ihåg det där med bönorna, gillar det bättre än att köra med morötter som Erik brukar. 

Men nu ska jag bege mig snart...bara disken blir klar. 

Ha det gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar