KÄRLEK

24 juni 2009

Den med midsommar.

Nu var det för länge sen jag skrev. Kan bero på att jag haft en del annat att pyssla med. Det är några runt mig som fyller år nu! Men det är bara kul att pyssla med, men det gör att man inte riktigt hinner allt annat. 

Min midsommar var helt underbar!!! Var ute på Petters sommarställe tillsammans med hans föräldrar Linnea och Erik...och Petter såklart. Det var supermys!!! Verkligen. Världens mysigaste stuga och såååå mysiga vänner, det kunde nog inte bli bättre. Jo, min allergi! BLÄÄÄ!! Den va helt hopplös i helgen och jag var deckad mesta delen av tiden. Jag kunde göra saker, men inte ansträngande saker. Spela spel, men orkade inte lägga ner mig själ i det direkt. Svettades när alla andra frös och sånt. Näsan rann och ögonen klivade och rann. Fy för Tim o Tej-gräs! Men trots att jag hade mitt livs jobbigaste allergianfall var det en UNDERBAR helg tillsammans med så kära vänner! 
Det finaste som hände var nog när mina vänner skulle bada. Detta var på stället där alla firade midsommar och dansade kring stången och så...alltså alla på ön där vi va, så det va mycket folk. Erik gick ut på bryggan...sen ser jag bara Linnea tokspringa förbi mig och bara kuta rakt ner i vattnet! Hon fick både jubel, busvisslningar och applåder. =) Det va coolt! Sen när Erik och Petter hoppade i hände inget, Linnea fick all creed! ;o) 
Sen på natten spelade vi Stockholm-spelet och jag och Eva (Petters mamma) var i lag. Hon kan allt om Stockholm så vi vann!! Niiice! Men det var segt att spela så många som vi va så segt på kvällen. 
Men som helhet var helgen underb! Jag tycker det är så charmigt med en stuga utan rinnande vatten och utedass och massa sånt. Man får tvätta sig ute i en fin skål med kallt vatten. Känns som man lever för länge sen.. Myyyysigt. 

Igår såg jag och älsklingen Edward Scissorhands. Den är helt underbar!! Så fin så det är inte sant! Well done Tim Burton. Bra av Beatrice oxå som visade den för mig. Hon är kung på film!! Det är hon som visar mig alla bra filmer, nästan i alla fall. Undantag för musikalerna för dom gillar hon inte så mycket själv. =P Där säger jag åt henne några som hon måste se...kanske. =P 

Nej, nu kan jag inte sitta här i pyjamas längre. Har inte ätit frukost än och ska på stan och fixa lite åt Erik. Sååå svårt, men tror jag vet lite nu i alla fall. =) Och ikväll ska vi till Örbyhus och fira min käre styvpappa och dom ska fira Erik. 

Ha det gott alla!! 
Kramar från en glad, men allergisk, Sophie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar