KÄRLEK

3 februari 2010

En dag i den ljuva ensamheten.

Idag har jag varit hemma hela dagen. Varit ledig. Ätit en lång frukost och tittat på Malous bokklubb. Böcker är underbara!! Vill lägga ner mer tid på att läsa, men det finns ju annat jag vill hinna med också så det blir ju tyvärr inte ås mycket tid. Men idag hade jag verkligen tänkt läsa MYCKET. 50 minuter har det blivit hittills. Jag är hopplös. Nu har jag fastnat vid msn och Facebook i 2, 5 timmar. Skrivit brev till kära Beatrice då också i och för sig. Innan jag startade msn. Och breven till Bea är myysiga att skriva, men inte alls i närheten vad det är att få läsa de hon skickar. =)
Imorgon ska jag lägga på två brev. Dels brevet till Bea, men också ett brev om hindersprövning för att få ingå äktenskap. Våre ju lite läskigt om man fick veta att vi inte fick gifta oss för att är halvsyskon eller nåt annat konstigt. Men det är ju inte så och det kommer inte vara något problem.
Idag hade jag bestämt mig för att bara ha det mysigt och passa på att läsa massor!!! Titta på Lilla Huset på Prärien och virka på min filt. Och jag har ju haft det väldigt mysigt. Men är det inte jobbigt att jag ändå alltid ser det jag inte hunnit? Eller det jag inte gjort tillräckligt. Hopplös! Men jag ska ändå njuta av dessa ensamma dagar i fortsättningen har jag bestämt mig för. Vad det än är jag gör på dom, för snart finns dom inte längre. Tid för bara mig kommer jag väl inte se nåt av på många år efter lill-knodden har kommit. Så det gäller att passa på. Men det är ju just det här med läsningen som jag vill göra mer av, men det blir inte så. Nog för att jag läser ganska mycket, men jag vill läsa mer! Det är ju så härligt! =)

Nu ska jag ägna resten av kvällen till att läsa, äta blodpudding (för att jag måste få i min mer järn!) och virka och kolla på Lilla Huset! Myyyysa för mig själv! Medan Erik och gänget är på Avatar, som jag envisas med att jag tror att jag inte skulle gilla.

P.S. Undrar om det möjligtvis inte finns någon själ som har Harry Potter på ljudbok att låna ut eller tipsa var jag kan få tag på den billigt? Eller låna ut sin lilla Potter-bok till mig? Även jag måste väl ge dom böckerna en ärlig chans! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar