KÄRLEK

18 februari 2010

Pinot noir och fokus.

Idag har jag bara varit hemma och slöat. Eller nej, jag har ju handlat lite och lagat middag och diskat två gånger och städat köksbänken från smuts. Men bortsett från det har jag slöat. Skulle ha en dag med massa läsning tänkte jag, men så kom min underbara mamma på besök så vi satt och pratade i fyra timmar. =P

Imorgon ska jag hålla i en vinprovning själv för första gången. Den ska handla om druvan pinot noir som är en blå druva och som används för att göra rött vin och även mousserande vin. En svårodlad druva med tunt skal som är väldigt känslig och kräver precis rätt klimat och rätt jord att stå i. Kan bli riktigt fina viner, men det kan väldigt lätt bli dålig kvalité också. Blir lärorikt att hålla i det. Kommer ge mig mer självförtroende på jobbet tror jag. Eftersom jag inte dricker alkohol känner jag att kan mindre än de andra, men jag börjar kommer ikapp, inte alla men några i alla fall. Och detta är ett steg på vägen.
Sen ska jag ha fokus-samtal med min chef imorgon också. Det är som ett utvecklingssamtal kan man säga. Men när man gick i skolan var det läraren och föräldern som pratade och läraren antecknade. Nu är det jag som ska anteckna och svara på mycket. Tänka igenom det året som gått. Man utvärderar sig själv helt enkelt. Lite läskigt...få två timmar där jag är i fokus och allt handlar om mig. Men jag gillar ju att stå i centrum så det brukar inte vara något problem. De tidigare samtalen jag haft sedan jag började för 2,5 år sen har varit väldigt givande och bra. Man får höra massa bra saker och blir pushad att fortsätta och livet svävar på moln den eftermiddagen. Så jag hoppas på en sån upplevelse imorgon också. Vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar