KÄRLEK

1 april 2009

Den med balen

I lördags var jag med Erik på bal. Inte vilken bal som helst heller, utan en naturvetarbal på Uppsala slott. Jag är ju verkligen naturvetare. Okej, fick MVG i matte B, men det var jag inte värd. Är ju mest estetiskt i min kropp. Men men....det var ju inte så mycket naturvetarsnack, som tur var. =) Mitt hår är ju nästan en historia för sig. Nej då. Men jag 
skulle locka hela håret och det tog ju 2,5 timmar. Hehe. Japp, 
jag har långt och tjockt hår. Sen fick 
vi väldigt bråttom!! Men jag lyckades ändå få en fin frisyr, snyggaste jag någonsin lyckats gjort helt själv i alla fall. =P 
Sen fick man stå länge ute och frysa i väntan på att komma in på slottet. Men det var coola "eld-nissar" som gjorde en massa konster med eld så när de blåste iväg eld mot en blev det varmt och skönt. Och så var det ju fint dessutom. =) Sen var det fördrink och då fick jag den goda Billabong (alkoholfritt mousserande vin).  Middagen var trevlig, vi satt mitt emot Svante och Bente och det var tur så jag hade några jag kände att prata med. =) Men det var lite jobbigt för det var mitt ex som serverade dom mitt emot oss. Och det fick ju mig att inte helt kunna slappna av. Men förmodligen var inte han heller helt bekväm i sitsen. Desserten var den underbaraste i hela världen ungefär! Åhhh. Så gott!!! Jag är ju en dessert-tokig liten själ oxå. =) 
Sen var det styrdans, vilket inte gick så bra i början. Varken 
Erik eller jag kunde foxtrot, men så blev jag uppbjuden av två andra som kunde det bra och då lärde jag mig och sen gick det bättre. =) Synd att det var så lite vals bara. Och bugg hade ju såklart varit ännu roligare för det kan vi ju jättebra. Sen bar det av hemåt vid ett och både jag och Erik somnade bara halvt avklädda. Jag hade strumpbyxor och BH på mig när jag vaknade på morgonen och han hade en t-shirt som han hade tagit av sig ena ärmen på. Vi måste varit vääääldigt trötta. Hehe. 

På det hela taget var det 
en trevlig kväll. Men så fina middagar och så uppklädd gillar jag inte att vara. Det var för stelt o
ch
 för mycket studenttraditioner som jag inte kunde. Och vett och etikett-regler som jag inte hade koll på heller. För så massa pengar som det kostade hade jag velat ha ännu bättre faktiskt. Bättre underhållning och mer variation på danserna. Men men...det är klart det var häftigt att vara på bal på slottet. =) 

Nu ska jag vila en stund för att sen laga mat till min käre överarbetande sambo. 

Ha det gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar