KÄRLEK

2 april 2009

Den med trasiga växlar

Igår blåste min cykel omkull utan ICA Maxi. Såklart började växlarna strula efter det. Var in till vår reparatör mitt emot vårt hus. Han sa att det skulle kosta 1700:- för honom att laga. =/ Så jag ringde dom vi köpte cykeln hos och frågade om jag kan få det på försäkringen, men han sa att det bara gäller vid stöld. Helt sjukt!! Fick cykeln på min födelsedag, 27 februari, i år. Så redan nu kommer jag att få betala för en reparation av den. Dock trodde han inte att det skulle kosta 1700:-, men i alla fall. Borde få det gratis. Skulle inte ha berättat att den hade blåst omkull. =( Hade varit bättre och ljuga och säga att den bara plötsligt börjat strula. Konstigt med system som gör att man nästan tvingas ljuga. 
Har ju typ inga pengar!! Men jag cyklade på min gamla cykel till jobbet idag....det var inte kul! Sån stor skillnad på två olika cyklar. 
Usch det blir inte kul imorgon att ta sig till jobbet. Hoppades att det skulle vara ett lätt problem som gick att fixa här för ett par hundra. =( 

Nu ska jag gå och läsa en stund, passa på när jag är hemma tidigt. =) Försöka tänka på nåt annat än min trasiga, men ack så fina och nya cykel. 

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar