KÄRLEK

15 april 2009

Den med påskhelgen

Så var påsken över och man ska tillbaka till jobbet imorgon. Men jag klagar inte, jag har fått långledigt nu. 6 dagar helt ledigt, så skönt. Man behöver verkligen det ibland för att vila upp sig och få träffa nära och kära. Min mamma fyllde år och vi firade henne och fick god mat och tårta och så. Sedan har min bästa vän Beatrice varit här sedan i söndags och åkte hem idag. Även supergoda vännen Martin var här söndag till måndag. Vi har haft det underbart den här helgen verkligen. Både fått tid för oss själva jag och Erik och sen har vi lyckats städa lite. Tränat lite och kollat på film och ätit gott. I söndagskväll spelade vi Twister...och jag och Bea rockade det. =) Men Bea vann, inte helt oväntat. Den tjejen är så GRYMT envis!! I alla vad gäller sådana tävlingar. Men jag höll ut länge jag med. Framför allt har jag promenerat mycket. 

Jag har även hunnit med sånt jag vill hinna med under påsken. Få ägna lite tid åt Jesu död. Det som påsken handlar om för mig som kommer från en kristen familj och som själv valt att gå samma väg. I en värld som denna är det svårt att lyckas landa i vad man tycker är viktigt i livet. Dagarna susar lätt bara förbi. Det har varit mycket annat även den här helgen, men har läst lite i Bibeln och jag var med i ett påskprojekt i kyrkan här i stan. Det är så skönt att få medverka i sånt. Tittade även lite på Jesus Christ Superstar, trots att jag inte gillar just den musikalen särskilt mycket. 

Nu håller jag i sista stund på att kolla kurser på Universitetet. Hittar inget kul alls! Jag vill ha en så liten kurs som möjligt, men som ändå handlar om nåt speciellt. För om jag vill plugga nåt mer i mitt liv behöver jag ta lite poäng, för annars får jag inget studiestöd när jag väl behöver det. Men jag känner verkligen inte för att plugga. Usch, det är verkligen inte min grej. Om några år när jag blivit riktigt vuxen kanske....?!? Men jag undrar det jag. Jag är nog inte riktigt skapad till det. Det finns något annat jag ska göra med mitt liv. 

Ha det gött alla!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar