KÄRLEK

28 april 2009

Den med ensamheten

Just nu är jag väldigt less på att sitta själv. Eller egentligen är det inte att behöva vara ensam som är det jobbiga. Det är att jag måste ta hand om allt i hushållet själv. Valborg är en tuff vecka på Systemet, som ni kanske förstår, och då är det ännu jobbigare att ta tag i saker hemma sen. Att ställa sig och laga mat kvart över åtta är inte så nice. Dessutom diska sen och fixa matlådor. Sen bara ser jag allt som bör göras. Städa...vi borde verkligen göra en STOOOORstädning snart. Torka ut kulskåp och rensa skafferier och göra rent noga i badrummet och massa sånt. Det är typ det enda jag kan tänka på när jag är hemma. Kan inte slappna av. Men jag orkar ändå inte göra så mycket av det. Mer än mat och disk, för sen är ju klockan....ja typ som nu, halv tio, och jag är döttstrött. 
Nu längtar jag tills Erik är klar med ordförandet. Den här veckan ses vi imorgon på kvällen och fredag och lördagkväll. Sen är han i Lund söndag till måndag och sen ses vi tisdag kväll och sen har han möte onsdagkväll och torsdag(tidigt) till söndag(sent) är han i Karlstad eller nåt sånt. Så det känns inte som jag ser röken av min älskling nu. Ja vet, jag ska inte klaga. Jag bor ju i alla fall med honom och det finns de som har det värre. Men man jämför ju med det man är van vid. 
Nej nu ska jag nog snart gå och sova. Är så trött att jag skulle somna bara jag lägger mig på kudden. Imorgon är en tuff dag! Jobbar 8-18 och det kommer vara KAOS hela dagen förmodligen. Så det är bäst att vara utvilad. 

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar