KÄRLEK

25 oktober 2009

Den första listan.

1. vem är du: Karin Sophie Elisabeth Almlöf
2. någonting jag tycker om med mig själv: att jag är väldigt omtänksam och bryr mig om mina vänner väldigt mycket.
3. någonting jag inte tycker om med mig själv: att jag har svårt att säga nej och överengagerar mig i saker.
4. detta är jag rädd för: ormar är ju inte så himla trevliga alltså!
5. tre saker jag vill ha varje dag: sömn(gärna mycket), mys och gooood mat.
6. tre saker jag absolut inte kan göra: mörda, köpa dyyyyra märkeskläder, gå ner i spagat.
7. detta tycker jag om att göra: mysa med Erik är det bästa jag vet, sjunga till Regina Spektor(svårt men kul), dansa med min Helena.
8. detta vill jag göra just nu: läsa min braiga bok, annars är jag lite rastlös nu för tiden. Virka koftan till Beata (våra vänners dotter) vore också kul att komma igång med.
9. bästa känslan: veta att man är omtyckt och respekterad för den man är. Älskade av en partner är inte helt fel heller.
10. värsta känslan: tro att jag kanske har sårat någon eller tro att jag har gjort ett dåligt jobb.
11. egenskaper jag gärna vill att min partner har: vilja mysa mycket, att vi kan prata om allt, göra kul saker ihop inte bara dega även om man behöver det ibland också.
12. är jag kär just nu? JAPP!!
13. jag vill gifta mig? 31 juli 2010. =)
14. följande saker vill jag göra innan jag dör: BARN!!!
15. min käraste ägodel: är Erik en ägodel? Okej, min Mac med all musik....och internet!
16. något jag vill ha i present: en iphone.
17. detta har jag på mig just nu: bruna pösiga brallor. Svart stickad tröja. Superbekvämt och snyggt! Den bästa kombinationen!
18. favoritkläder: snygga tunikor och plysch-kläder!!!
19. favoritdjur: gillar inte djur...får man säga så? Hästar tycker jag väckra och det är kul att rida, så kanske dom då.
20. följande musikstilar tilltalar mig mest: musikaler (speciellt Björn och Bennys), sen är det svårt att hitta genre, visor gillar jag och mycket Regina Spektor just nu.
21. favoritlåt just nu: laughing with Regina Spektor
22. roligaste/tråkigaste ämne i skolan just nu: om jag bara gick i skola skulle jag kunnat svara.
23. stjärntecken: fisk.
24. en bok jag älskar: Gömda av Liza Marklund, om jag bara får välja en. Älskar böcker! Marianne Fredriksson är också en favorit-författare.
25. en film jag älskar: Så som i himmelen.
26. tv-program jag gillar: Desperate Housewives, Vänner, Gilmore Girls.
27. favoritdoft: Vet inte. Beror på vad som doftar. Kanel och vanilj är nice på ljus i alla fall.
28. detta äter jag gärna: mammas mat och pizza.
29. dricker helst: te eller mineralvatten med flädersmak.
30. favoritgodis: chokladprickar med cocos och väldigt sura saker.
31. vart vill du resa: new york....kanske bär det dit på bröllopsresa...?!
32. färg på mina ögon: blå...lite mot grått eller?
33. min längd: 167 cm
34. jag tror: Gud och litar nog lite för mycket på alla människor.
35. jag spelar: musik på datorn. Skulle vilja kunna spela piano eller gitarr men det blir aldrig av.
36. person jag beundrar: dom som vågar följa sin dröm!
37. så här bor jag: i en trea i Uppsala. Trivs väldigt bra i det som nu är mitt hem!
39. det här tänder mig: olika vid olika tillfällen. Men jag är rättsvår-tänd tror jag.
40. det här gör mig avtänd: dator-spel och tv-spel.
41. favoritfärg: röd och lila.
42. favoritcitat: minns inte sånt så bra. Hör massa bra saker, men minns jag dom? Nej.
43. en hemlighet jag vet: vet inte så mycket hemligheter, inte som jag skulle skriva hör i alla fall. =P
44. den bästa present du fått? min brudklänning kanske.
45. senast köpta skiva: Far med Regina Spektor
46. det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: mina bröst.
47. det jag är minst nöjd över mitt utseende är: min hy i ansiktet.
48. udda förmåga/egenskap: svårt att svara på själv. Kan gå ner i brygga, men det kan nog många. Udda i min umgängeskrets i alla fall.
49. om jag vore ett djur skulle jag vara: ingen aning, tänker aldrig på djur.
50. vad lyssnar du på just nu? ovanligt nog är det tyst. Erik hade någon hip hop på nyss.
52. var är dina föräldrar födda? en i Edsbyn och en i Stockholm.
53. vad är det senaste du installerade på datorn? minns inte. uppdatering görs ju. Av iTunes mest kanske.
54. vilken är din favoritrestaurang? Entré på folkkungagatan i Stockholm gillar jag. Il Forno i Uppsala är trevlig också.
55. när badade du i en pool senast? i juli förra året när vi var till Grekland tror jag.
56. har du varit med i någon skolpjäs? japp. Musikaler i gymnasiet är väl det "häftigaste" jag gjort.
57. hur många barn vill du ha? gärna 4 eller 5 som det känns nu. Får se hur det känns efter första och andra.
58. vilken musikstil tycker du mest illa om? hip hop & r'n'b
59. har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? nej. Blir nog åt vänster tror jag....men är långt ifrån säker!
60. vad har du för TV-kanaler? 1, 2 & 4 plus 24:an och barnkanalen.
61. har du åkt moped någon gång? nån gång kanske. Är ju ändå uppväxt på landet.
62. har du busringt nån gång? en gång har vi alla varit små.
63. har du fått felparkeringsböter? japp! en gång, stod 8,5 meter från ett övergångsställe. Ska tydligen vara 10 meter.
64. har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? nej, finns annat att lägga pengar och energi på.
65. vilken är den plats längst bort som du har besökt? Kanarieöarna. Otroligt vad berest jag är.
66. har du en egen trädgård? nej....jobbigt bara.
67. vilken är din favorit bland tecknade serier? Rocky, men läser aldrig serier...finns ju romaner..=)
68. kan du alla orden i nationalsången? nej.
69. badkar eller duschkabin? har badkar men använder det typ två ggr om året till att bada i.
70. vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Flickan som lekte med elden. Typ enda filmen jag sett den här månaden.
71. favoritpizza? om jag inte är vegetarian är det nån kebabpizza just nu tror jag.
72. chips eller popcorn? chip!! Med dip helst.
73. vilken färg på läppstift använder du? använder det aldrig.
74. har du rökt jordnötsskal någon gång? vad är det?
75. har du någonsin varit med i en skönhetstävling? nej, skulle aldrig vara heller! Hatar sånt!
76. apelsin- eller äppeljuice? beror på tillfälle.
77. vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Erik, i onsdags när vi firade två år. Vi åt lax...gott!
78. favoritchoklad? marabou apelsinkrokant.
79. när röstade du senast? EU-valet i maj.
80. när åt du en hemodlad tomat sist? hos Per i slutet på september.
81. har du vunnit en prispokal någon gång? inte vad jag minns, så inte något viktigt i alla fall.
82. är du bra på matlagning? jag kan när jag vill.
83. klarar du att tanka själv? ja...är det svårt?
84. har du beställt något från de där shoppingprogrammen (typ tvshop) som går på reklamtevekanalen? ja, en gång som present till mamma.
85. pepsi eller coca cola? coca cola.
86. har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? uniform? Systembolagets kläder...uniform?
87. vad var det senaste du handlade? potatis, gul lök, paprika, zucchini, gurka, bröd, mjölk och creme fraiche.
88. har du kräkts offentligt? inte vad jag vet.
89. vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? om jag redan har hittat den sanna kärleken kan jag välja miljardär då? Eller jag vill inte bli så rik! Kärleken räcker!
90. tror du på kärlek vid första ögonkastet? åhh...svårt. Kanske inte djup kärlek, inte kär och förälskad.
91. har du ringt något betalnummer? räknas välgörenhet och melodifestaval-röstning som betalnr?
92. kan man vara vän med sitt ex? beror på hur man är som person. Jag har svårt för det, men min syster står väldigt nära sina ex så visst går det.
93. vem var det du besökte på sjukhus senast? Eriks farmor.
94. hade du mycket hår som liten bebis? minns inte...=P Tror jag hade en del om jag minns rätt från bilderna.
95. vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? minns inte, ringer inte mig själv så ofta så jag har inte hört det själv.
96. Vad har du i din väska? almanackan, boken jag läser för tillfället, iPoden.
97. någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? pussar Erik godnatt! Väldigt riktig rutin!
98. vad har du att vara tacksam för? min mamma och min älskade Erik!
99. var hittade du den här listan? mos Mikaela (mikaelska.blogspot.com)
100. tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: Berit och Erik får räcka.

1 kommentar: