KÄRLEK

11 oktober 2009

Den med "hemma-helgen".

Den här helgen tänkte jag skulle vara så lugn och fridfull och att jag bara skulle sitta försjunken i min bra bok (den som vandrar om natten av Marianne Fredriksson) . Har känt att vi har varit borta så många helger nu och ville bara vara hemma och mysa. Hehe. Som jag sagt så många gånger förut så blir det inte riktigt någonsin så lugnt som jag tänkt mig innan. Men jag skaffar mig väl saker att göra för att jag tycker det är roligt när det händer saker. =P Jag läste 20 minuter när jag hem från jobbet i fredags, sen dess har jag inte ens öppnat boken. Istället har jag träffat vänner och bekanta. I fredagskväll kom Stefan och Lina hit och vi åt tacos och spelade Power Grid och det var väldigt trevligt! I lördags jobbade och sen kom jag hem och då gick vi ut på promenad jag och Erik. Det var så fint höstväder. Och ja, vi gör om pensionärerna. =) Sen skulle vi laga mat och då kom Stefan och hjälpte oss så det blev en riktigt mästerlig risotto. Sen gick dom och såg på fotboll och jag gick till Bente och spelade Power Grid med henne.
Det är verkligen jättekul att Svante och Bente har flyttat till Eriksberg. Vi ses rätt ofta nu ändå, vilket är jättekul. Jag har äntligen hittat en vän att umgås med här som bor så nära att man bara kan gå över en stund på kvällen om man vill. Och jag tycker dom är så mysiga båda två. Dom ska få barn nu, när som helst faktiskt. Vill kunna finnas där och ställa upp och hjälpa till för att jag tror de kan uppskatta att ha någon att få hjälp av som bor lite närmare. Bådas föräldrar bor rätt långt bort. Dom kommer bli så fina föräldrar! =)
Sedan idag gick vi upp och åt frukost framför Nyhetsmorgon (också otroligt mycket pensionärsstatus eller vuxentråkstatus). Jag gjorde en paj som vi skulle äta sedan när mamma och Ciola kom över. Men jag var tvungen att göra den innan 12 för sen skulle Stefan och Lina kommer över igen. Vilket var minst lika trevligt idag som i fredags. Så jag ser fram emot att han ska flytta in här. Det kommer nog bli jättekul. Svårt i början att vänja sig vid att t.ex. låsa på toaletten. =P Laga mat naken har jag ändå aldrig gjort så det är lugnt i alla fall. Hehe.
Det var riktigt kul att ha Ciola hit. Det var så länge sedan jag träffade henne. Ciola är en av min mammas närmaste vänner och hon var som en extra-mamma till mig när jag var liten. Så hon känns som släkt ungefär. Hon och hela hennes familj är självklara gäster på bröllopet t.ex. Vi fick en jättefin brödkorg av henne som var jättefin! Kom och hälsa på så får du se den. ;o) Jag kommer verkligen tänka på henne när jag använder den, för den är så mycket hon.
Nu har jag sovit en halvtimme och ska sätta mig och planera inför tjejgruppen imorgon och sen förhoppningsvis hinna läsa lite också. =) Är inne i en riktig läs-period nu. Så har du en bra bok att rekommendera så tipsa mig! Men du måste vara bra på att göra reklam för den för det är så många böcker jag vill läsa. Men tips uppskattas! Kul att få upp ögonen för något som jag kanske inte skulle komma på att läsa själv. Lina gillar inte heller Harry Potter, det känns skönt att äntligen ha hittat någon som inte heller gör det. =) Så det kommer nog dröja innan jag läser just dom böckerna.

Ha det gott alla och kom ihåg att röra på er, man mår så mycket bättre då!

1 kommentar:

  1. Låter som ni har det väldigt kul och mycket att göra! hoppas det gick bra på tjej gruppen.

    SvaraRadera