KÄRLEK

17 oktober 2009

Den med Skarpö.

Nu har jag kommit hem från att ha varit på läraktivitet i tre dagar via jobbet. Det tydligen viktigt att det inte heter kurs längre. Vet inte varför. Hela gården har bytt namn från kursgård till lärcenter. Jag har varit på Vinkunskap A och provat vin i tredagar. 25 röda, 28 vita, 6 mousserande och 6 starkvin. Det var otroligt lärorikt!! En bra grej dom har ändrat på när dom bytt lite på gården är att man inte får alkohol till maten. Det fick man förut, nu är det bara vatten och lättöl. Lite coolt tycker jag det är att jag har varit på provat över 60 sorter vin men inte svalt en enda klunk på alla dagarna. Hehe. Jag lärde mig massor och känner verkligen att jag kan göra ett bättre kundbemötande nu. Det är så viktigt att få dem som ändå vill dricka alkohol att göra det av rätt anledning. Det ska vara för att det är gott och inte för att bli berusad. Kul också att träffa folk från olika butiker, då kan man byta tankar och få höra hur det är på andra butiker. Otroligt trevligt har det varit.
Kom hem igår och då tillbringade jag kvällen hos min vän Sophie i Gottsunda. Sen på natten när jag kom hem fick jag ett sms och vi fick veta att Svante och Bente har fått sin dotter! Så kul. Dom ska vara kvar på sjukhuset några dagar men sen får man träffa lilla Beata!!! (Säg inte det här högt, men Erik sa till mig igår att det känns superspännande att de ska få barn och att han också känner att det skulle vara kul...) Skämt och sido, skulle jag bli med barn nu kommer jag ju inte ens i brudklänningen som redan är köpt, så det vore ju inte den bästa idén. Hehe.
Ikväll kommer Stefan och Lina hit och ska kolla på Körslaget. Eventuellt kommer Sophie över också....vi får se. Ska prata med henne lite senare.

Ha det bra och ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar