KÄRLEK

27 november 2009

En fundersam dag.

Idag är det en funderares dag. Eller i alla fall jag funderar mycket. Det blir väl kanske så när man ligger hemma några dagar helt ensam och inte orkar annat än ligga och mysa i soffan och sängen. Eller mysa är väl kanske fel ord. =P Det är ju långt ifrån mysigt att vara sjuk.
Idag funderar jag en hel del på mitt kontrakt på jobbet. Ringde facket och fick veta att jag inte kan kräva att få ett högre kontrakt trots att jag jobbar mycket mer än de 12 timmar som står på kontraktet varje vecka. =/ Lite surt, men men. Livet är inte en dans på rosor. Ibland får man kämpa..och det må ni veta att jag gör!! Just nu kämpar jag väldigt mycket. På alla plan. På jobbet rent fysiskt med att orka. Psyket går på hel varv hela tiden och tänker på förändrar mitt liv erbjuder. Mycket som händer onekligen. Men jag blir smått tokig vad gäller mitt kontrakt. Där är Systembolaget verkligen inte någon bra arbetsgivare. De verkar hålla låga kontrakt på så många som möjligt för att kunna ha så många som möjligt att spela med hela tiden. På vår butik har vi 14 eller 15 anställda och bara TVÅ ynka personer som jobbar heltid. Det är ju nästan helt sjukt! Jag har inte tänkt så mycket på det, men det låter ju faktiskt inte riktigt klokt! Jag har 12 timmar i veckan på mitt kontrakt men jobbar alltid omkring 30 timmar varje vecka.
Ska man kanske bli politiker ändå? Hörde imorse på TV att unga idag inte satsar så mycket på politik och det kanske ger en större möjlighet att faktiskt satsa på det. Det svåra med det är väl att det tar mycket ideell tid innan man kommer upp så att man faktiskt kan jobba med det! Skulle någon erbjuda mig ett uppdrag eller en tjänst inom ett parti jag är intresserad av skulle jag gladeligen tacka ja. Det verkar superkul att få sitta och tycka om allt hela tiden. =P Sen när Erik tjänar stora pengar så kanske jag kan få engagera mig även om det inte ger mig så mycket pengar. Problemet nu är ju att det är jag som ska stå för större delen av vår inkomst och själv har jag ju inte så fett men lön om man säger så.
Om fler läste min blogg vore kul också. Men måste jag skriva om mode och smink och kändisar för att det ska bli så? Kan det räcka att ha lite mer åsikter? Får kolla in andras bloggar lite. Bli tipsad. =)

Ha det bra tills vi hörs igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar