KÄRLEK

27 november 2009

Ensam kväll.

Konstigt att sitta själv på en fredagkväll. Varför betyder fredagkvällar mer än andra kvällar? Vad spelar det egentligen för roll att sitta själv en fredagkväll när jag har haft två kvällar tillsammans med Erik både onsdag och torsdag. I onsdags kollade vi t.o.m. på en film (Macken) och hade det mysigt. (Tvserien är så mycket bättre långfilmen.) Ändå känns det extra ensamt att sitta själv ikväll bara för att det är fredag. Dumt att det ska kännas så!! Men det är lite skönt också!! Har kunnat passa på att kolla på pensionärsprogram som Doobidoo och Postkodmiljonären. Har bloggat till Melissa Horn tidigare idag och just nu är det Muse och Uprising på hög volym som gäller. Den låten är såååå härlig!! Tack kusin Anna för ännu en bra musikgrupp du får mig att få upp ögonen för. ;o) Det är lite kul för jag har i stort sätt alltid gått i hennes spår vad gäller musik. Först var det HANSON, såklart älskade vi dom!! Sen blev det The Moffats men det varade inte lika länge. Efter det kom Westlife och dom fick vi t.o.m. se live i globen tillsammans! Det var stort minns jag. =) Såg dom på TV igår och hjälp vad dom har blivit gamla, vad länge sen det måste varit sen vi lyssnade på dom. =P Sen har jag följt henne något med Josh Groban också, men är långt ifrån lika intresserad som hon har varit. Nu får vi se vart det här med Muse leder oss. Vad tror du Anna?
Har investerat i helt fantastiska armband idag!! Kan ni tänka er att armband kan ta bort
illamående? Nej, inte jag heller. Känns lite hokus pokus, men men...spelar roll. Det fungerar i alla fall. =) Lilla Huset på Prärien har det blivit en del idag också. Läst i boken jag försöker plöja just nu. Det är Egalias döttrar och den är intressant att läsa, men handlingen är inte så spännande. För er som inte vet vad det är så är det en roman som är skriven i ett tvärtom-samhälle. Männen är hemma och kvinnorna jobbar och gör karriär. Det är killar som blir våldtagna och skäms för det. Mycket intressant men nästan jobbigt att läsa. Svårt att vända på ett samhälle. Det häftigaste som jag gärna skulle vilja ha på riktigt läste jag igår. Det är att kvinnor som är gravida får en 10% löneökning under de nio graviditetsmånaderna. Häftigt va!? Då skulle ju ändå samhället värdesätta att befolkningen ökar eller ens finns kvar. Coolt. Det skulle ju aldrig bli så, men kul tanke att leka med.
Undra om jag inte ska krypa ner i soffan och läsa ett kapitel till nu innan älsklingen kommer hem. Jo det ska jag. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar