KÄRLEK

1 juni 2011

Barnvälsignelse för Gabriel.

I söndags hade vi en barnvälsignelse för Gabriel i Filadelfia-kyrkan ute i Örbyhus där jag är uppväxt och där min mamma bor. En barnvälsignelse är frikyrkornas motsvarighet till barndop. Vi ville inte döpa Gabriel för vi vill att han ska få ta beslutet själv om han vill vara kristen och bli medlem i en kyrka. Men eftersom jag är troende kristen och jag är van barnvälsignelse och vuxendop kändes det bra. Även Erik gillade det konceptet. Välsignelsen går till så att vi går fram till pastorn (frikyrkans benämning på präst) och han berättar lite om Gabriel, när han är född och så, och sen tar han Gabriel och ber för honom och oss föräldrar. Det blir som att önska barnet välgång och lycka i livet. Att det ska gå bra och att han ska lyckas med det han vill i livet. Fint tycker jag. Sen om Gabriel blir troende kristen senare i livet får han vuxendöpas, det gjorde jag när jag var 17 och det är jag väldigt nöjd med.Gudstjänsten var väldigt fin och bra tycker jag! Över min förväntan. =) Gabriel fick vara med på att hörn över allt nästan. =P Jag sjöng Älska mej och Petter spelade piano till. Det gick faktiskt väldigt bra och jag är så glad för att jag vågade göra det. =)Gabriel fick ha kul och gå runt massor med sin farmor...och en massa andra såklart. =)
Och han satt en hel massa med sin mormor också. Inte konstigt när hon lät honom smaka sockerkaka....
Men roligast kanske ändå var när Ciola plockade fram leksaker och satte sig och lekte med Gabriel på golvet medan jag och min mamma diskade och städade. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar