KÄRLEK

25 juni 2011

Många känslor.

Det händer en massa runt om mig just nu som har gjort att jag förmodligen fått magkatarr. Det är inget dåligt egentligen utan bara väldigt mycket som är oklart och så. Jag känner att jag måste skriva av mig nånstans och det blir här, men det är lite svårt för jag kan inte säga vad det största grejen är öppet än. Men jag kan säga saker som det inte är för att inte några ska börja fundera på min och Eriks relation och sånt. Jag och Erik har det jättebra!! Vi är kära och mår bra i vår relation så det som händer har inget med vår relation att göra. Det är heller inte så att jag gravid. Så dom två sakerna kan ni utesluta. Jag kommer kunna skriva vad det är om ett tag. Men det är mycket som händer som upptar mina tankar. Dels är det vår flytt...eller kommande flytt. Det är kul att titta på bostäder och kul att flytta, men det är ett stressmoment för ett kontroll- och planeringsfreak som mig. Kommer vi få tag på nåt i Farsta? Vad kommer vi att få tag på och vart? När kommer vi att flytta? När är det dags att ändra Gabriels dagiskö? Massa frågor. Sen har man ju ännu inte fått antagningsbesked för studier inför hösten. Och jag HATAR att inte veta vad jag ska göra. Det är två månader kvar sen har jag ingen sysselsättning längre. Eller åtminstone kan jag inte vara säker på vad det blir för nåt jag ska göra i höst. Sånt stressar mig enormt!!!

I natt har jag sovit 4 timmar, kanske 4,5. Vi hade vänner över på knyt-kalas på midsommar igår och det varade från 11-01. Så trevligt!! Men det var min tur att ta Gabriel på morgonen och självklart vaknar han 5:21, istället för en timme senare när han brukar vakna. Gabriel är också otroligt krävande och påfrestande just nu. Han är JÄTTESVÅR att söva alla sovstunder på dygnet och har blivit skrikig och gnällig. Jag tror han är frustrerad för att han vill nåt och inte vet hur han ska göra det. Men det med hans sömn gör oss galna nu för att det tar sån otrolig tid och så mycket kraft varje gång att man inte orkar nåt annat sen. Därför ska vi nästa vecka starta att lära honom att somna själv. Det blir skrik och kommer vara sjukt jobbigt, men förhoppningsvis blir det bättre för alla sen.

Men trots att jag är stressad och lite energilös ibland så är jag glad och mår bra. Det går absolut ingen nöd på mig. Och mitt i allt det här är det så fantastiskt att ha Gabriel som ger så mycket kärlek och som jag har en sån gränslös KÄRLEK till!! Det gäller att försöka andas och tänka på Gabriel istället för problem så blir dagarna underbara!! =) Det är mest sömnen som är svår för att jag får svårt att somna och sova när jag är stressad såhär. Men det går väl över kan man hoppas. Visning på måndag igen och vem vet.....kanske blir det vårt nya hem? Och sen är det ju inte så lång tid kvar tills jag för antagningsbesked. Och jag har goda chanser att komma in, så det är egentligen onödigt att stressa upp mig, men jag gör det ändå.

Jag har en fantastisk familj, Erik stöttar mig massor! Känns bra nu när vi varit tillsammans några år och man lär sig varandras sätt att bearbeta saker. Gabriel är fantastisk och alldeles underbar!! Jag har superfina vänner som vi umgås mycket med! Just nu är det väl egentligen bara vädret som skulle vara lite bättre.... ;o) Jag menar hur kan man inte fyllas av lycka när man ser den här lilla krabaten.... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar