KÄRLEK

22 juni 2011

Intressant jobb

Jag tittar just nu på en intervju-repris på en advokat som är inriktad mot hedersrelaterat våld och kvinnofridsbrott och våldtäkter. Otroligt viktigt jobb!! Jag blir sjukt sugen på att hoppa på ett sånt jobb. Synd bara att jag inte har en chans att komma in på en sån utbildning! =/ Hon pratar om hur viktigt det är för dessa kvinnor, som hon ofta försvarar, att få en dom fälld för att det är bevis för att hon blir trodd på och för upprättelse. Åh vad jag skulle vilja hjälpa jag med!! Jag skulle väldigt gärna vilja jobba med kvinnofridsbrott i någon form. Antingen på kvinnojour eller på annat sätt. Men vad utbildar man sig till då? Socionom? Förmodligen, men det utbildas alldeles för många socionomer nu så det finns nog dåligt med jobb när man är klar. Den här advokaten sa något väldigt klokt! Hon kan inte förstå varför det alltid är offren som ska behöva offra sina liv och leva med hemliga identiteter och på hemlig ort och leva under hot. Jag håller helt med om att det är bakvänt. Problemet är väl att gärningsmännen inte döms utan går fria och då hotar sitt offer. =/ Trist! Finns mycket att jobba på i dom här frågorna! Åhhh, jag vill också göra nytta och hjälpa!!! HUUUR?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar