KÄRLEK

18 maj 2009

Den med Eurovision

GRATTIS NORGE & ALEXANDER!!
För första gången på länge vann rätt låt Eurovision Song Contest!! 
Jag älskar ju den låten Russlana vann med 2004, men den här låten slår nog. Men det kan nog ha att göra med att jag inte såg finalen 2004. I alla fall, Norges bidrag var helt fantastiskt bra!! Otroligt bra vinnarnummer!!! Min andra favorit var Estland som också hade en helt fantastisk låt! Men den låten var inte riktigt lika mycket en glad vinnarlåt, som den här tävlingen behöver nu efter alla år av balladvinnare. 
Skönt med ett så "osexigt" bidrag. Missförstå mig rätt nu. Visst han är snygg och söt enligt många tjejer. Men jag är så trött på att hälften, eller kanske mer, av alla bidrag ska anspela på sex. Alla tjejer som har så korta kjolar att man blir provocerad. Visst om de själva vill ha det för att de trivs i det, men jag tror de flesta har det för att de har en maneger som säger att det kommer sälja bra då. HEMSKT!!!! Och samma sak med män som ska visa bröstet! Ta Tysklands bidrag. När hon tjejen kommer in med piska och jättetydligt anspelar på sex och sexrollspel, då knepper han upp skjortan och hela numret blir någon slags antydan till sexakt...
Tycker själv det är pinsamt att ett sådant bidrag kunde komma längre upp på listan än Sverige! Hur tänker folk?!? Själv gillade jag inte Sveriges bidrag såskilt mycket, men det är åtminstone proffsigt och ett snyggt och anständigt nummer!! 
Min sambo drog en ganska smart koppling igår när vi pratade om det. Han lyssnar mycket på hip hop och hip hopen får mycket skit för att ha lättklädda tjejer som dansar sexigt i alla musikvideor. Det är ju inte alls hip hop-videor som är så! Men alla får skit för det!! Men Eurovision då? Knappt nåt snack om det alls där i jämförelse. Trots att det är massa massa massa där med! 

Men men, nu ska jag ge mig! Grattis till en fantastisk vinnarlåt!! Och grattis Alexander för att du lyckats både skriva och framföra en så bra låt!!! Kul med egenskrivna grejer!!! För lite sånt i den här tävlingen! 

Bye bye!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar